کتاب آقای پروست

Monsieur Proust
(خاطرات سلست آلباره از زندگی با مارسل پروست)
کد کتاب : 18799
مترجم : شهرزاد ماکویی
مینو حسینی
شابک : 978-9643292058
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 488
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1973
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آقای پروست اثر سلست آلباره

«سلست آلباره» در آخرین سالهای زندگی پر فراز و نشیب خود ، هنگامی که از جهان عقب نشینی کرد و خود را وقف جستجوی زمان از دست رفته کرد ، خانه دار مارسل پروست بود. او می توانست صدای او را به خوبی و مهارت خاصی تقلید کند و خود پروست به او گفت: "تو همه چیز را در مورد من می دانی." خاطرات او از کارفرمای خود تصویری صمیمی از زندگی روزمره نویسنده بزرگی را نشان می دهد که او نیز مردی کاملا عجیب بود ، در حالی که خود مادام آلبارت اثبات می کند یک همراه زیرک و جذاب است.

سلست آلبارت نویسنده کتاب «آقای پروست» در یک خانواده دهقانی در منطقه کوهستانی لوزار فرانسه متولد شد. در سال 1913 ، او با اودیلون آلبارت ، راننده پاریسی ، که مارسل پروست از مشتریان او بود ، ازدواج کرد. اودیلون پیشنهاد کرد که همسر جدیدش ، که در شهری بزرگ تنها بود ، برای پروست در منزلش کار کند. طولی نکشید که سلست خود را به عنوان خانه دار تمام وقت نویسنده (در واقع شبانه روزی) استخدام کرد. ، منشی و پرستار ، این نقش ها را تا زمان مرگش در سال 1922 پر می کردند. در سالهای بعد ، سلست با همسر و دخترش هتلی کوچک در پاریس اداره کرد و پس از مرگ اودیلون در 1960 ، سرپرست موزه راول در شهر شد. «مسیو پروست» در سال 1972 منتشر شد.

کتاب آقای پروست

سلست آلباره
سلست آلبرت (Née Gineste ، 17 مه 1891 - 25 آوریل 1984) یک دختر روستایی بود که در سال 1913 هنگامی که با یک راننده تاکسی (اودیلون آلبرت) ازدواج کرد به پاریس نقل مکان کرد. او بیشتر به خاطر نویسنده خانه دار و دبیر مارسل پروست شناخته می شود. تنها و بی حوصله در پایتخت، و به پیشنهاد شوهرش، آلبرت شروع به انجام کارهایی برای پروست، که روتین ترین مشتری شوهرش بود، می کند. از مدتها قبلاو منشی و مسئول کار های خانه وی شد. در دهه پایانی زندگی پروست، هنگامی که سلامتی وی رو به زوال گذاشت، حتی در حالی که ...
نکوداشت های کتاب آقای پروست
the housekeeper’s indispensable 1973 memoir
خاطرات ضروری خانه دار 1973
Village Voice

A fond and winning picture of the daily life of a great writer and reclusive man, with his foibles, worries and kindnesses. This alluring volume is as close as we can come to meeting Marcel Proust in person.
تصویری دلپذیر و برنده از زندگی روزمره یک نویسنده بزرگ و یک انسان گوشه گیر ، همراه با ، نگرانی و مهربانی هایش. این حجم جذاب همانقدر نزدیک است که می توانیم شخصا به ملاقات مارسل پروست برسیم.
Sunday Telegraph Sunday Telegraph

…[a ] marvelous and compelling document…
[یک] سند شگفت انگیز و جذاب
New York Newsday

قسمت هایی از کتاب آقای پروست (لذت متن)