کتاب روشهای آماری در علوم رفتاری

Statistical Methods in the Behavioral Sciences
کد کتاب : 18943
شابک : 978-9643725297
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 383
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 24
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب روشهای آماری در علوم رفتاری اثر حسن پاشاشریفی

"روشهای آماری در علوم رفتاری" اثری است که حاصل تالیف مشترک دکتر "حسن پاشاشریفی" و دکتر "جعفر نجفی زند" می باشد. این اثر که در دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی به نگارش درآمده، مشتمل بر یازده فصل است که در هر کدام، برجسته ترین "روشهای آماری در علوم رفتاری" مورد بررسی قرار گرفته است.
بخش نخست اثر که آمار توصیفی را تجزیه و تحلیل می کند، ابتدا به مفاهیم پایه و اساسی در علم آمار پرداخته و اهمیت و ضرورت مطالعه ی آمار را بیان می کند. در این فصل همچنین انواع داده های آماری نیز معرفی شده و تنظیم و جدول بندی آن ها نیز آموزش داده می شود. فصل دوم شاخص های گرایش مرکزی نظیر میانگین، مد و میانه را تعریف می کند و شاخص های پراکندگی یا تغییر پذیری همچون دامنه ی تغییر، واریانس و انحراف معیار در فصل سه معرفی می شوند. فصل چهار، به شاخص های سنجش رابطه بین متغییرها پرداخته و به این ترتیب مطالب مربوط به آمار توصیفی به اتمام می رسد.
در بخش دوم تحت عنوان آمار استنباطی، ابتدا احتمالات بررسی می شوند و سپس توزیع نرمال در کنار توزیع نمونه گیری تجزیه و تحلیل می شوند. فصل هفتم کتاب "روشهای آماری در علوم رفتاری" از "حسن پاشاشریفی" و دکتر "جعفر نجفی زند"، آزمون های پارامتری را تشریح می کند و در فصل هشت، تحلیل واریانس یک طرفه بررسی می شود. فصول نهم تا یازدهم به ترتیب به استنباط آماری پیرامون ضریب همبستگی پیرسون، آزمون های بی پارامتری و اصول پیش بینی اختصاص دارد و در انتهای هر فصل، تمرین هایی برای درک بیشتر "روشهای آماری در علوم رفتاری" ارائه شده است.

کتاب روشهای آماری در علوم رفتاری

حسن پاشاشریفی
دکتر حسن‌ پاشاشریفی زاده سال 1312 خورشیدی در شهرستان سنقر کرمانشاه،‌ روان شناسی است که تالیف بیش از ده کتاب‌ تخصصی مانند «راهنمای سنجش روانی»،‌«اصول روان سنجی» و «روانشناسی مثبت» را در کارنامه علمی خود به ثبت رسانده و در کنار تالیف کتاب و مقاله، ‌راهنمایی بیش از 200 پایان‌نامه کارشناسی و کارشناسی ارشد را نیز برعهده داشته است.
دسته بندی های کتاب روشهای آماری در علوم رفتاری