کتاب در سطر رو به خانه مه آغاز می شود

Selected Poems
(گزیده ای از شعرهای خه ریت کاونار)
کد کتاب : 20676
مترجم :
شابک : 978-6009882236
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 138
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب در سطر رو به خانه مه آغاز می شود اثر خه ریت کاونار

خه ریت کاونار یکی از برجسته ترین شاعران هلندی این قرن است. در سال ۱۹۲۳ در آمستردام به دنیا آمده و به سال ۲۰۱۴ در همان شهر درگذشته است.
شعر کاونار دقت بسیاری از خواننده و شنونده اش طلب می کند. در شعرهای اولیه او ردپایی از سوررئالیسم، دادائیسم و اکسپرسیونیسم فرانسه دیده می شود. اما پس از آن و در طی فعالیت هایش با گروه کبرا۱ و شاعران سال های پنجاه به شاعر «تجربی» شهرت یافته است. بعضی از شعرهایش، بی آن که به حد روایت تنزل کرده باشند، درواقع هریک بازسازی یک تجربه است. هیچ نوع ایده آلیسم فلسفی، مذهبی یا اسطوره ای در شعر کاونار راه ندارد و به همین دلیل شعرش به شعر «زمینی» نیز معروف شده است. خود او جایی می گوید: «زمینی ام چون سگی سکنج دیوار».

کتاب در سطر رو به خانه مه آغاز می شود

خه ریت کاونار
خه ریت کاونار (9 اوت 1923 - 4 سپتامبر 2014) روزنامه نگار، مترجم، شاعر و نثر نویس هلندی بود. کتاب او اولین بار در سال 1941 منتشر شد. وی عضو گروه شعر هلندی معروف به ویجفتیگر بود. کاونار برای مجلات و روزنامه هایی مانند Vrij Nederland ، De Waarheid و Het Vrije Volk کار می کرد. در اواسط دهه 1940، او برای روزنامه غیرقانونی Parade der Profeten کار کرد. وی به همین دلیل دستگیر شد و به نیم سال زندان محکوم شد. کاوناردر سال 1967 به خاطر كار ترجمه، جایزه مارتینوس نیژوف را دریافت كرد. در سال 1970، به او جا...
دسته بندی های کتاب در سطر رو به خانه مه آغاز می شود