کتاب تقلب

Cheating
(اخلاق در زندگی روزمره)
کد کتاب : 20898
مترجم :
شابک : 978-6220402923
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 335
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تقلب اثر دبورا ال رود

کتاب «تقلب (اخلاق در زندگی روزمره)» نوشته دبورا ال.رود به تازگی با ترجمه مریم تقدیسی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۸ توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شده است.
دبورا ال. رود نویسنده این کتاب، استاد و پروفسور حقوق دانشگاه استنفورد است که سعی کرده در کتاب پیش رو، تحلیل های موشکافانه ای درباره پدیده و مفهوم تقلب ارائه دهد. او با مراجعه به نظرسنجی های معتبر به عوامل رواج تقلب در عرصه های مختلف اجتماعی پرداخته و راهکارهایی هم برای مقابله با این پدیده ارائه داده است. او معتقد است نوع بشر در ابداع انواع و اقسام تقلب واقعا خلاق بوده است.
این نویسنده در مقدمه کتابش می گوید انتخاب شدن دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، یکی از موارد شاخص بی اهمیت بودن تقلب از نظر آمریکایی هاست. چون بوق و کرنای مداوم افشای فریبکاری ها، سوءاستفاده های غیرقانونی و کلاهبرداری تشکیلات ترامپ در معامله با پیمانکاران تاثیر چندانی در ممانعت از حمایت از او نداشت.
ال. رود اظهار تعجب می کند که در فلسفه اخلاق به مساله تقلب توجه چندانی نشده است. او می گوید تقلب را نمی توان با دروغ مصلحتی مقایسه کرد چون در عرف جامعه، تقلب به هیچ صورتی قابل توجیه نیست. ولی ممکن است در برخی موقعیت ها از نظر ناظر بی طرف از لحاظ اخلاقی قابل توجیه باشد.
کتاب «تقلب» ۹ فصل اصلی دارد که عناوین شان به ترتیب عبارت است از: «مقدمه»، «تقلب در ورزش»، «تقلب در سازمان ها»، «تقلب در مالیات»، «تقلب در محیط های آموزشی و سرقت ادبی در زمینه های حرفه ای»، «نقض حقوق مولفان و مصنفان»، «تقلب در بیمه و وام مسکن»، «تقلب در ازدواج» و «نتیجه گیری».

کتاب تقلب

دبورا ال رود
دبورا ال رود (Deborah L. Rhode) یک حقوقدان آمریکایی است. او استاد ارنست دبلیو مک فارلند در دانشکده حقوق استنفورد، مدیر مرکز استنفورد در حرفه حقوقی و مدیر برنامه استنفورد در زمینه حقوق و کارآفرینی اجتماعی است. او اصطلاح "مسئله بدون مشکل" را ابداع كرد، و تاکنون بیش از 250 مقاله و بیش از 20 كتاب از جمله زنان و رهبری، وكلا به عنوان رهبر و زیبایی تعصب را تألیف كرده است و در اخلاق حقوقی متداول ترین پژوهشگر مملكت است.