کتاب درس های تاریخ

The Lessons of History
کد کتاب : 25106
مترجم :
شابک : 978-9643112042
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1968
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

درس های تاریخ
The Lessons of History
کد کتاب : 86434
مترجم :
شابک : 978-6227719253
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1968
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب درس های تاریخ اثر ویل دورانت

بررسی مختصر فرهنگ و تمدن بشر، درس‌های تاریخ نتیجه یک عمر تحقیق ویل و آریل دورانت مورخان برنده جایزه پولیتزر است.
دورانت‌ها با خلاصه‌ای در دسترس از فلسفه و پیشرفت اجتماعی، ما را به سفری در تاریخ می‌برند و امکانات و محدودیت‌های بشریت را در طول زمان بررسی می‌کنند. دورانت‌ها با کنار هم قرار دادن زندگی‌ها، ایده‌ها و دستاوردهای بزرگ با چرخه‌های جنگ و فتح، مضامین بلند تاریخ را آشکار می‌کنند و به ما معنا می‌دهند.
کتاب اینگونه آغاز می شود:
" زمانی که تحقیقات مورخ به سرانجام رسید، با چالش هایی فراروی خود روبرو شد: مطالعات و تحقیقات تان چه فایده ای دارند؟ آیا در کارتان تنها دنبال تفریح و سرگرمی بیان پیشرفت و سقوط ملتها و ایده ها یا بازگویی «داستان های غم انگیز مرگ پادشاهان هستید؟ آیا درباره طبیعت انسان بیشتر از آنچه مردم در کوچه و خیابان بدون مطالعه حتی یک کتاب یاد گرفته اند، آگاهی یافته اید؟ آیا از تاریخ چیزی دست گیرتان شد که شرایط کنونی ما را روشن کند یا برای قضاوتها و سیاست ها راهنمایمان باشد یا در مقابل نپذیرفتن اتفاقات غیرمنتظره یا فراز و نشیب تغییرات محافظمان باشد؟ آیا در رویدادهای پیاپی گذشته تاکنون، قاعده و مقرراتی را پیدا کرده اید که بتوانید اقدامات آینده بشریا سرنوشت کشورها را پیش بینی کنید؟ از اینها گذشته، آیا درست است که «تاریخ هیچ معنا و مفهومی ندارد» و چیزی به ما نمی آموزد یا اینکه این گذشته عظیم، تنها تکرار ملال آور اشتباهاتی است که مقدر شده تا آینده به اجبار آن را در پهنهای وسیع تر و اندازهای بزرگتر انجام دهد؟"

کتاب درس های تاریخ

نکوداشت های کتاب درس های تاریخ
The Durants' masterpiece belongs in any home library and occupies a shelf in many.
شاهکار دورانت متعلق به هر کتابخانه خانگی است و در بسیاری از آنها قفسه ای را اشغال می کند.
Dana D. Kelley

قسمت هایی از کتاب درس های تاریخ (لذت متن)
بگذارید افتخارمان این باشد که خودمان به زندگی خود معنا می دهیم و گاهی این معنا از مرگ فراتر می رود. انسانی خوش اقبال است که پیش از مرگ، تا آنجا که می تواند از میراث تمدن خود درس بگیرد و آن را به فرزندان خود منتقل کند و چنین انسانی تا آخرین نفس، از این میراث تمام نشدنی سپاسگزار خواهد بود؛ چون می داند که این میراث پرورش دهندهٔ انسان ها و زندگی ابدی ماست.