کتاب آیا انسان پیروز خواهد شد

May Man Prevail? An Inquiry into the Facts and Fictions of Foreign Policy
کد کتاب : 3336
مترجم :
شابک : 979-964-602-667-3
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 341
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1961
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

اریک فروم از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب آیا انسان پیروز خواهد شد اثر اریک فروم

کتاب آیا انسان پیروز خواهد شد، اثری نوشته ی اریک فروم است که نخستین بار در سال 1961 به انتشار رسید. اوایل دهه ی 1960 میلادی، دوران پرالتهاب و پرآشوبی در سراسر جهان بود. تهدید دائمی بمب هسته ای و تخریب جهان، حسی محسوس و آشکار از این احتمال را به وجود آورد که یک هولوکاست هسته ای ممکن است در هر زمانی آغاز شود. در همین شرایط پرآشوب جنگ سرد بود که روانشناس اجتماعی، اریک فروم، کتاب آیا انسان پیروز خواهد شد را نوشت. فروم با تحلیل پندارهای مشترک و غالب در شوروی و آمریکا در رابطه با القای تصویر مورد نظر از دشمن، به اضطراب ها و تشویش های موجود در هر دو طرف جنگ سرد اشاره می کند و نشان می دهد چگونه تفکر پارانویید در حوزه ی سیاست می تواند بی نهایت مخاطره آمیز باشد.

کتاب آیا انسان پیروز خواهد شد

اریک فروم
اریک فروم، زاده ی 23 مارس 1900 و درگذشته ی 18 مارس 1980، روانکاو، جامعه شناس، روانشناس اجتماعی و فیلسوف آمریکایی آلمانی تبار است.فروم در فرانکفورت آلمان به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در دانشگاه های هیدلبرگ و مونیخ و موسسه ی روانکاوی برلین ادامه داد. فروم بعد از ظهور نازیسم در آلمان به ژنو رفت و سرانجام در سال 1934 به آمریکا مهاجرت کرد. او تابعیت ایالات متحده را دریافت کرد و در دانشگاه کلمبیای نیویورک مشغول به فعالیت شد. فروم سپس به مکزیک رفت و در دانشگاه مستقل ملی مکزیک کرسی روانکاوی را تأسی...
نکوداشت های کتاب آیا انسان پیروز خواهد شد
An engulfing study of the turmoil and uncertainty that pervaded the early 1960s.
پژوهشی جامع از ناآرامی و تردیدی که در اوایل دهه ی 1960 غالب بود.
Barnes & Noble

Fromm’s excellent psychological analysis of the mindsets of the major players of the time.
تحلیل های روانشناسانه ی شگرف فروم از ذهنیت بازیگران اصلی دوران.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب آیا انسان پیروز خواهد شد (لذت متن)
در میان رهبران سیاسی برخوردار از حس مسئولیت تقریبا اختلاف نظری نیست که ایالات متحده آمریکا و سراسر جهان غرب اکنون از مرحله ای خطرناک می گذرند. عقاید درباره ی این که خطر به چه پایه رسیده مختلف است، اما اعتقادی که بسیاری در آن شریکند این است که تصویری که از اوضاع داریم روشن و منطبق با واقعیت است و آنچه برای مواجهه با این وضع می کنیم، درخور و کافی است و اقدام دیگری که ماهیتا با آن تفاوت داشته باشد، وجود ندارد.

کمونیسم که اتحاد شوروی و چین مظاهر آنند، جنبشی انقلابی-امپریالیستی است که عزم جزم کرده دنیا را به زور یا با خرابکاری تسخیر کند. در اثر توسعه ی صنعتی و نظامی، اردوگاه کمونیسم و به ویژه اتحاد شوروری به رقیبی نیرومند مبدل گشته که قادر است قوای انسانی و صنعتی ما را به میزان قابل ملاحظه کند.