کتاب بحران روانکاوی

The Crisis of Psychoanalysis
کد کتاب : 3364
مترجم :
شابک : 978-964-6542-16-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1970
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

اریک فروم از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب بحران روانکاوی اثر اریک فروم

کتاب بحران روانکاوی، اثری نوشته ی اریک فروم است که اولین بار در سال 1970 منتشر شد. فروم در این کتاب از اهمیت قاعده ی «مادرسالاری» سخن می گوید و علاوه بر اشاره به زوال قدرت پدرسالار، به نشانه هایی دال بر ظهور نوعی جدید از مادرسالاری در جامعه ی مدرن می پردازد. او همچنین موضوعاتی از قبیل روانشناسی دینامیک مارکس، مدل ارائه شده از انسان توسط فروید، جنبه های انسانی مدیریت، و تحلیل فروید از درمان «هانس کوچک» را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد. فروم در کتاب بحران روانکاوی به شکلی پیوسته تأکید می کند درمانی که هدفش، قرار دادن افراد در دسته بندی های پذیرفته شده ی جامعه باشد، کارایی چندانی نخواهد داشت.

کتاب بحران روانکاوی

اریک فروم
اریک فروم، زاده ی 23 مارس 1900 و درگذشته ی 18 مارس 1980، روانکاو، جامعه شناس، روانشناس اجتماعی و فیلسوف آمریکایی آلمانی تبار است.فروم در فرانکفورت آلمان به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در دانشگاه های هیدلبرگ و مونیخ و موسسه ی روانکاوی برلین ادامه داد. فروم بعد از ظهور نازیسم در آلمان به ژنو رفت و سرانجام در سال 1934 به آمریکا مهاجرت کرد. او تابعیت ایالات متحده را دریافت کرد و در دانشگاه کلمبیای نیویورک مشغول به فعالیت شد. فروم سپس به مکزیک رفت و در دانشگاه مستقل ملی مکزیک کرسی روانکاوی را تأسی...
نکوداشت های کتاب بحران روانکاوی
It is of special importance in bringing together Fromm's basic statements on the application of psychoanalytic theory to social dynamics.
اثری بسیار بااهمیت به خاطر گرد هم آوردن تشریحات پایه ای فروم در باب کارایی تئوری آسیب شناسی روانی در ساز و کارهای اجتماعی.
Goodreads

A collection of brilliant essays.
مجموعه ای از مقالات درخشان.
Barnes & Noble

A fine representative from a lucid, humane, always attractive writer.
نمونه ای عالی از کار نویسنده ای درخشان، شفیق و همیشه جذاب.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب بحران روانکاوی (لذت متن)
امروزه روانکاوی دچار بحران شده است. از نشانه های ظاهری این بحران، کاهش تعداد دانشجویان این رشته و کم شدن مراجعه کنندگان به روانکاو به منظور درمان است. در برابر روانکاوان، رقبایی قد برافراشته اند که مدعی درمان بیماران با هزینه ی کمتر و در مدتی کوتاه تر هستند. روانکاو که تا ده سال پیش تنها مرجع صلاحیتدار برای درمان اختلالات روانی طبقه ی متوسط شهری تلقی می شد، حال در برابر رقیبان خود موضع دفاعی گرفته و مقام انحصاری خویش را از دست داده است.

قرن حاضر-عصر نگرانی ها-تنهایی و انزوای فزاینده ای را به همراه آورده است. فروپاشی دین، پوچی و بیهودگی سیاست، ظهور «انسان تشکیلاتی از خود بیگانه» طبقه ی متوسط شهری را از جهت گیری و احساس ایمنی در جهان بی معنی و بی محتوا محروم ساخته است.

گرچه عده ی معدودی جهت گیری های تازه ای در سوررئالیسم، سیاست رادیکال و ذن بودیسم یافته اند اما به طور کلی، فرد لیبرال واقعگرا در پی فلسفه ای است که در جهان بینی وی تغییر اساسی ندهد؛ یعنی از دوستان و همگنانش «متمایز و متفاوت» نشود.