کتاب آناتومی ویران سازی انسان

The Anatomy of Human Destructiveness
پرخاشجویی و ویران سازی
کد کتاب : 3360
مترجم :
شابک : 978-964-7518-27-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 640
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1973
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

اریک فروم از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

نامزد جایزه ملی کتاب آمریکا

معرفی کتاب آناتومی ویران سازی انسان اثر اریک فروم

کتاب آناتومی ویران سازی انسان، اثری نوشته ی اریک فروم است که نخستین بار در سال 1973 منتشر شد. انسان ها در طول تاریخ، علاوه بر خلق و نوآوری، استعداد خارق العاده ای را در ویران سازی از خود نشان داده اند. پرخاشگری، ما را با فراز و نشیب های زیادی رو به رو کرده و جنگ های بیشماری را باعث شده است. روانشناس اجتماعی برجسته، اریک فروم، از تفاوت های میان انواع پرخشاگری سخن می گوید: پرخاشگری های شایع در میان حیوانات و دو نوع از ستیزه جویی و ویرانگری که فقط در انسان ها به چشم می خورد. پژوهش های فروم در کتاب آناتومی ویران سازی انسان، شامل موضوعاتی همچون حیوانات باغ وحش، افراد نکروفیل، و پرداخت روانکاوانه به زندگی شخصیت های بدنامی همچون آدولف هیتلر و ژوزف استالین می شود.

کتاب آناتومی ویران سازی انسان

اریک فروم
اریک فروم، زاده ی 23 مارس 1900 و درگذشته ی 18 مارس 1980، روانکاو، جامعه شناس، روانشناس اجتماعی و فیلسوف آمریکایی آلمانی تبار است.فروم در فرانکفورت آلمان به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در دانشگاه های هیدلبرگ و مونیخ و موسسه ی روانکاوی برلین ادامه داد. فروم بعد از ظهور نازیسم در آلمان به ژنو رفت و سرانجام در سال 1934 به آمریکا مهاجرت کرد. او تابعیت ایالات متحده را دریافت کرد و در دانشگاه کلمبیای نیویورک مشغول به فعالیت شد. فروم سپس به مکزیک رفت و در دانشگاه مستقل ملی مکزیک کرسی روانکاوی را تأسی...
نکوداشت های کتاب آناتومی ویران سازی انسان
A comprehensive exploration of the human impulse for violence.
کاوشی جامع درباره ی تکانه های انسان در رابطه با خشونت.
Amazon Amazon

Rich and provocative . . . a major book from the pen of a major writer.
غنی و برانگیزاننده... کتابی برجسته از قلم نویسنده ای برجسته.
The Washington Post Book World

A book by Erich Fromm is always intelligent, and this one is no exception.
کتاب های اریک فروم همیشه هوشمندانه هستند، و این اثر هم از این قاعده مستثنی نیست.
The New York Times

قسمت هایی از کتاب آناتومی ویران سازی انسان (لذت متن)
در قرن بیستم که افراد بیشتر از هر دورهی دیگری دارای آزادی هستند، احساس سرگشتگی و تنهایی بیشتری نسبت به افراد قرون گذشته دارند.

تفکر انتقادی و رادیکال تنها زمانی ثمربخش خواهد بود که با گرانبهاترین ویژگی داده شده به انسان، یعنی عشق به زندگی، آمیخته شود.

فقط تفکر متعصبانه که نتیجه ی قصور ذهن و قلب است، تلاش می کند تا طرح ساده انگارانه ی «این یا آن» را بسازد؛ طرحی که جلوی هرگونه فهم واقعی را می گیرد.