کتاب روانکاوی و ذن بودیسم

Zen Buddhism & Psychoanalysis
  • 18,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: بهجت بهجت
    نویسنده:
کد کتاب : 3598
مترجم :
شابک : 978-600-338-025-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

اریک فروم از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب روانکاوی و ذن بودیسم اثر اریک فروم

کتاب روانکاوی و ذن بودیسم، اثری نوشته ی اریک فروم است که اولین بار در سال 1960 منتشر شد. روانکاو و فیلسوف اجتماعی، اریک فروم، در سال 1957 از مشهورترین استاد ذن بودیسم در جهان غرب، یعنی «دی. تی. سوزوکی» دعوت کرد تا در سمیناری در مکزیک حضور یابد. گفت و گو با سوزوکی، یکی از تجارب ماندگار فروم در زندگی اش بود و مقاله ای که او بعد از این رویداد ارائه نمود (که بعدها به صورت کتاب ارائه گردید)، به اثری تحول آفرین و جریان ساز تبدیل شد. فروم در این کتاب، تسلط خود بر فلسفه و به کارگیری ذن را نشان می دهد و به شکلی روشن و هوشمندانه، از ارتباط میان اصول ذن و ایده های روانکاوی پرده برمی دارد. فروم در کتاب روانکاوی و ذن بودیسم، از منظری جدید به این دو حوزه ی اندیشه می نگرد.

کتاب روانکاوی و ذن بودیسم

اریک فروم
اریک فروم، زاده ی 23 مارس 1900 و درگذشته ی 18 مارس 1980، روانکاو، جامعه شناس، روانشناس اجتماعی و فیلسوف آمریکایی آلمانی تبار است.فروم در فرانکفورت آلمان به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در دانشگاه های هیدلبرگ و مونیخ و موسسه ی روانکاوی برلین ادامه داد. فروم بعد از ظهور نازیسم در آلمان به ژنو رفت و سرانجام در سال 1934 به آمریکا مهاجرت کرد. او تابعیت ایالات متحده را دریافت کرد و در دانشگاه کلمبیای نیویورک مشغول به فعالیت شد. فروم سپس به مکزیک رفت و در دانشگاه مستقل ملی مکزیک کرسی روانکاوی را تأسی...
نکوداشت های کتاب روانکاوی و ذن بودیسم
The renowned psychoanalyst here unites philosophy from the East and West.
این روانکاو برجسته در این اثر، فلسفه ی شرق و غرب را به هم پیوند می زند.
Barnes & Noble

With a Buddhist analysis of the mind.
با تحلیلی بودیستی از ذهن.
Goodreads

It covers Erich Fromm's profound involvement with Zen Buddhism.
این کتاب، به آشنایی عمیق اریک فروم با ذن بودیسم می پردازد.
U.S. National Library of Medicine

قسمت هایی از کتاب روانکاوی و ذن بودیسم (لذت متن)
رنج رایج، بیگانگی از خویشتن، از انسان های دیگر و از طبیعت است.

اگر شمعی به اتاقی کاملا تاریک آورده شود، تاریکی از میان می رود و نور جایش را می گیرد. اگر صد یا هزار شمع را در آن جا قرار دهیم، اتاق روشن و روشن تر می شود. اما تغییر تعیین کننده، توسط اولین شمع به وجود آمد که به دل تاریکی نفوذ کرد.

در حالی که دغدغه ی روانپزشکی، این پرسش است که چرا افراد دیوانه می شوند، پرسش واقعی این است که چرا بیشتر افراد دیوانه نمی شوند.