کتاب فراسوی زنجیرهای پندار

Beyond the Chains of Illusion: My Encounter with Marx and Freud
کد کتاب : 1637
مترجم :
شابک : 978-964-6026-82-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 217
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1962
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

در فهرست کتاب هایی که زندگیتان را دگرگون می کنند

اریک فروم از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب فراسوی زنجیرهای پندار اثر اریک فروم

کتاب فراسوی زنجیرهای پندار، اثری نوشته ی اریک فروم است که نخستین بار در سال 1962 منتشر شد. طبق نظر روانکاو برجسته، اریک فروم، سه نفر بیش از سایرین در شکل گیری ویژگی های اساسی قرن بیستم تأثیرگذار بودند: آلبرت انیشتین، کارل مارکس و زیگموند فروید. با این که دو نفر اول، تأثیر چشمگیری در دنیای فیزیک و سیاست خلق کردند، فروم اعتقاد دارد نقش فروید حتی از آن ها نیز پررنگ تر بوده زیرا او، نوع نگرش و تفکرمان نسبت به خودمان را متحول ساخته است. کتاب فراسوی زنجیرهای پندار، یکی از شخصی ترین آثار فروم به حساب می آید چرا که او در این کتاب، علاوه بر بررسی و تحلیل اندیشه های فروید و مارکس، به تئوری های خود در ارتباط با شخصیت اجتماعی و ارزش های ناخودآگاه می پردازد. کتاب فراسوی زنجیرهای پندار به شکلی درخشان، چکیده ی نظرات فروم را درباره ی چگونگی تأثیر فرهنگ و جامعه بر شکل گیری رفتارهای ما ارائه می کند.

کتاب فراسوی زنجیرهای پندار

اریک فروم
اریک فروم، زاده ی 23 مارس 1900 و درگذشته ی 18 مارس 1980، روانکاو، جامعه شناس، روانشناس اجتماعی و فیلسوف آمریکایی آلمانی تبار است.فروم در فرانکفورت آلمان به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در دانشگاه های هیدلبرگ و مونیخ و موسسه ی روانکاوی برلین ادامه داد. فروم بعد از ظهور نازیسم در آلمان به ژنو رفت و سرانجام در سال 1934 به آمریکا مهاجرت کرد. او تابعیت ایالات متحده را دریافت کرد و در دانشگاه کلمبیای نیویورک مشغول به فعالیت شد. فروم سپس به مکزیک رفت و در دانشگاه مستقل ملی مکزیک کرسی روانکاوی را تأسی...
نکوداشت های کتاب فراسوی زنجیرهای پندار
With profound insights into Karl Marx and Sigmund Freud.
با بینش هایی ژرف درباره ی کارل مارکس و زیگموند فروید.
The Washington Post

A unique introduction to the life and mind of Erich Fromm.
یک معرفی منحصر به فرد از زندگی و ذهن اریک فروم.
Goodreads

قسمت هایی از کتاب فراسوی زنجیرهای پندار (لذت متن)
انسان هایی بی گناه، انسان های بی گناه دیگر را از میان می بردند و خود نیز از میان می رفتند و برای بازماندگان، پدران و زنان و دوستانشان، زخمی چاره ناپذیر باقی می گذاشتند. در سودای چه آرمانی می جنگیدند؟ آیا به راستی هر دو طرف اعتقاد داشتند که برای پاسداری از صلح، پذیرای عفریت جنگ شده اند؟ اگر همه ی مردم در برابر این ننگ عصیان می کردند، آیا امکان شکل گیری آن وجود می داشت؟

مفهوم کلی انسانیت و انسان باوری بر این اصل استوار است که نوع بشر، سرشت واحدی دارد.

قابلیت بسیار، شاخص انسان تکامل یافته و راستین است، نه دارایی بسیار.