کتاب بازی ها

Games People Play
کد کتاب : 1376
مترجم :
شابک : 978-964-7390-73-6
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1964
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 32
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

از پرفروش ترین کتاب های ایران

جزء فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

از پرفروش ترین کتاب های روانشناسی در آمریکا

معرفی کتاب بازی ها اثر اریک برن

کتاب بازی ها، اثری نوشته ی اریک برن است که اولین بار در سال 1964 منتشر شد. این کتاب فوق العاده کاربردی و آموزنده، درک مخاطبین از واقعیت های پایه ای ترین تعاملات اجتماعی را با تغییری بزرگ مواجه می کند. کتاب بازی ها تا به حال چندین میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته و اثری کلاسیک است که به نسل های متعددی از مخاطبین کمک کرده تا با یاد گرفتن قواعد «بازی های اجتماعی»، زندگی خود را دگرگون کنند. ما انسان ها همیشه مشغول انجام بازی هایی هستیم؛ بازی های جنسیت، ازدواج، قدرت و بسیاری دیگر. دکتر برن با تفسیر جزء به جزء و قابل فهم انواع و اقسام این بازی ها، از حقه های پنهان و نقشه های ناخودآگاه ما که حاکم بی چون و چرای زندگیمان هستند، پرده برمی دارد. کتاب بازی ها که به هنگام انتشار، غوغایی در دنیای روانشناسی به پا کرد، اکنون به عنوان یکی از بدیع ترین و تأثیرگذارترین کتاب های مربوط به این علم شناخته می شود.

کتاب بازی ها

اریک برن
اریک برن، زاده ی 10 می 1910 و درگذشته ی 15 جولای 1970، روانپزشک برجسته ی کانادایی/ آمریکایی بود.برن در مونترئال کانادا به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی خود را در سال 1931 دریافت کرد و تحصیلات خود را در دانشگاه مک گیل ادامه داد.برن در سال 1935 به ایالات متحده آمد و در بیمارستانی در نیوجرسی به کارآموزی پرداخت. او پس از پایان دوره ی کارآموزی، برای دو سال مشغول به کار در کلینیک روانپزشکی دانشکده ی پزشکی دانشگاه ییل شد. برن در سال 1939، تابعیت آمریکا را گرفت و شهروند این کشور شد. او در اواسط قرن بیست...
نکوداشت های کتاب بازی ها
A brilliant, amusing, and clear catalogue of the psychological theatricals that human beings play over and over again.
فهرستی درخشان، جذاب و صریح از نمایش های روانشناسانه ای که انسان ها مدام در حال بازی در آن ها هستند.
Life Magazine

The book that has helped millions of people understand the dynamics of relationships.
کتابی که به میلیون ها انسان کمک کرده تا ساز و کار روابط را درک کنند.
Penguin

Powerful and eye-opening.
قدرتمند و روشنگرانه.
Barnes & Noble

قسمت هایی از کتاب بازی ها (لذت متن)
واژه ی «نوازش» را می توان کلا یک تماس صمیمانه جسمانی دانست، اما این در عمل ممکن است شکل های متعددی داشته باشد. بسیاری از مردم نوزاد را لفظا نوازش می کنند، دیگران او را در آغوش می گیرند و به نرمی به پشتش می نوازند، در حالی که بعضی ها هم ممکن است به شوخی او را نشگون بگیرند یا تلنگرش بزنند. همه ی این اعمال در مکالمه هم نظایری دارند، به طوری که از طرز حرف زدن فرد می توان حدس زد چه رفتاری ممکن است با بچه ها داشته باشد. با بسط دادن این معنا، نوازش را می توان اصطلاحا هر نوع حرکتی به حساب آورد که به رسمیت شناختن حضور دیگری را نشان می دهد. بنابراین نوازش را می توان واحد اساسی عمل اجتماعی نامید. تبادل نوازش ها، رفتار متقابلی را تشکیل می دهد که واحد آمیزش اجتماعی است.

مسئله ی همیشگی بشر، چگونگی شکل دهی به ساعت های بیداری خود است.

گذشته، بر آدم ها تأثیرگذار است؛ برخی به آن اجازه می دهند که هویتشان را تعیین کند و برخی دیگر، آن را بخشی از چیزی در نظر می گیرند که می خواهند در آینده انجام دهند.