کتاب شجاعت خلاقیت

The Courage to Create
  • 15 % تخفیف
    110,000 | 93,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: دانژه دانژه
    نویسنده:
کد کتاب : 21179
مترجم :
شابک : 978-6002500557
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب شجاعت خلاقیت اثر رولو می

اگر تخیل و هنر ، همانطور که بسیاری از ما تصور می کنیم ، دلزدگی در زندگی نیست بلکه سرچشمه تجربه انسان است ، پس چرا به سراغ آن نمی رویم؟ رولو می در این حجم آشفته در کتاب «شجاعت خلاقیت»، به همه ما کمک می کند انگیزه های خلاقانه ای را پیدا کنیم.
پس از بدست آوردن این انگیزه ، امکانات جدیدی برای دستیابی به آنها ارائه می دهد.

برای شجاعت بیشتر در راستای حفظ آزادی درونی و کشف قلمروهای جدید لازم است تا ایستادگی سرسختانهدر برابر پدیده های بیرونی بدست آوریم. شاید بدست آوردن همین آزادی درونی و تخیل ذهنی پر مخاطره ترین کار ممکن برای انسانها باشد. این کتاب به شما کمک می کند دهلیز های آزادی که خلاقیت را برای شما به ارمغان می آورد شناسایی نمایید و جسارت عمل را بدست آورید.

دکتر می ، یک درمانگر مشهور و راهنمای الهام بخش ، با استفاده از تجربه خود نشان می دهد که چگونه می توانیم از الگوهای قدیمی زندگی خود خارج شویم.
دکتر می در 21 آوریل 1909 در آدا ، اوهایو متولد شد. وی هنگامی که والدینش طلاق گرفتند و خواهرش به اسکیزوفرنی تشخیص داده شد ، کودکی سختی را تجربه کرد. وی اولین پسر یک خانواده با شش فرزند بود. مادر او اغلب فرزندان را برای مراقبت از خود رها می کرد و با خواهرش که از اسکیزوفرنی رنج می برد ، مسئولیت زیادی را به دوش کشید. فعالیت تحصیلی او را به دانشگاه ایالتی میشیگان برد و در آنجا رشته زبان انگلیسی را دنبال کرد ، اما به دلیل مشارکت در یک مجله رادیکال دانشجویی اخراج شد. وی پس از ترک تحصیل ، در کالج اوبرلین تحصیل کرد و لیسانس زبان انگلیسی را دریافت کرد.بعدا سه سال در یونان در کالج آناتولی تدریس کرد. در این مدت ، او نزد دکتر و روان درمانگر آلفرد آدلر ، که کارهای بعدی اش شباهت های نظری با او دارد ، تحصیل کرد. او اندکی پس از بازگشت به ایالات متحده به مقام وزیر منصوب شد ، اما پس از چند سال وزارت را ترک کرد و در رشته روانشناسی تحصیل کرد.
در سال 1942 به بیماری سل مبتلا شد و 18 ماه را در آسایشگاه گذراند.

کتاب شجاعت خلاقیت

رولو می
رولو می، زاده ی 21 آپریل 1909، روان شناس و نویسنده ای آمریکایی بود. او جزو نظریه پردازان اصلی در رویکرد انسان گرا و اگزیستانسیالیستی به شخصیت محسوب می شود. می در اوهایو به دنیا آمد اما بیشتر کودکی خود را در مارین سیتی در میشیگان سپری کرد. او مدرک کارشناسی خود در هنرهای زیبا را در سال 1930 دریافت کرد و بعد از آن، به عنوان یک نقاش و معلم دوره گرد، به دور اروپا سفر کرد. می در این دوره، به یکی از کلاس های آلفرد آدلر رفت. او پس از مدتی به آمریکا برگشت تا در سال 1939 از دانشگاه UTS در نیویورک، مدرک...
نکوداشت های کتاب شجاعت خلاقیت
A lucid and highly concentrated analysis of the creative process…[May] describes the requisites for the creative encounter and the moment of the 'breakthrough.
یک تحلیل شفاف و بسیار متمرکز از روند خلاقیت.شرایط لازم برای برخورد خلاق و لحظه دستیابی به موفقیت را توصیف می کند.
Saturday Review

A brilliantly incisive exploration of the creative 'encounter'―the coming to grips of the healthily committed creative artist or thinker with his sociocultural background and with his own dangerously Promethean impulses.
پژوهشی درخشان و «برخورد» خلاقانه ... در آغوش گرفتن یک هنرمند خلاق یا متفکر متعهد با سلامتی با پیشینه فرهنگی اجتماعی و انگیزه های خطرناک خودش.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب شجاعت خلاقیت (لذت متن)
ما در روزگاری زندگی می کنیم که در آن زمانه ای رو به مرگ است و زمانهای دیگر هنوز زاده نشده است. در نگاه و برانداز خود، نمی توان با مشاهده تغییرات بنیادین در اصول اخلاقی جنسی، سبک های ازدواج، ساختارهای خانواده، دین و آیین، تکنولوژی و فن آوری و تقریبا تمامی جوانب زندگی مدرن و امروزی تردیدی به خود راه داد. و در پس همه اینها، تهدید بمب هسته ای، که اگرچه فروکش کرده و از ما دور شده است؛ اما هرگز ناپدید نمی شود. زندگی کردن توأم با حساسیت در این روزگار بلاتکلیفی، درواقع نیازمند شجاعت است و آن را می طلبد.

یک انتخاب پیش روی ما است. آیا همین که لرزه افتادن بر بنیان ها و شالوده های زندگی خویش را احساس کردیم بایستی گوشه نشین اضطراب و وحشت شویم و در آنها پهلو بگیریم؟ آیا به خاطر ترس از کف دادن کنگره های آشنا باید زمین گیر شویم و ناتوانی مان را با بی تفاوتی لاپوشانی کنیم؟ اگر چنین کنیم شانس خود را برای شرکت در شکل دادن و ساختن آینده را واگذار خواهیم کرد. ما ویژگی شناساننده و تمایز بخش انسان - یعنی تأثیر پذیرفتن تکامل اش از آگاهی خویش را قربانی و تباه خواهیم ساخت. آنگاه کورکورانه تسلیم نیروی ویرانگر تاریخ شده ایم و شانس مان برای اینکه در آینده به جامعه ای عادلانه تر و انسانی تر دست یابیم بربادرفته است.

یا اینکه شجاعت را پدیده ای ضروری و بایسته برای صیانت از حساسیت، آگاهی و مسئولیت مان در رویارویی با تغییرات اساسی و بنیادین بدانیم؟ آیا آگاهانه شرکت خواهیم جست در ساختن جامعه ای نو - حال هر اندازه هم که کم و کوچک باشد؟ من امیدوارم که انتخاب ما مورد اخیر باشد، چرا که بر مبنای آن در این کتاب سخن خواهم گفت.