کتاب معنای اضطراب

The Meaning of Anxiety
  • 10 % تخفیف
    390,000 | 351,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: دانژه دانژه
    نویسنده:
کد کتاب : 20978
مترجم :
شابک : 978-2000774129
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 648
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1977
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب معنای اضطراب اثر رولو می

کتاب «معنای اضطراب» اثر «رولو می» حاصل سال ها کاوش، تحقیق و تفکر بر یکی از ضروری ترین مشکلات عصر ماست. تجربه ی بالینی به روانشناسان و روانپزشکان اثبات کرده که مشکل اساسی در روان درمانی، ماهیت اضطراب است. در گستره ای که توانستیم این مشکل را حل کنیم، می توان گفت که شروع به درک علل پیوستگی و عدم پیوستگی شخصیتی کرده ایم.
اما اگر اضظراب صرفا پدیده ای از جنس سوء تطبیق بود، می شد آن را به اتاق مشاوره و کلینیک و این کتاب را هم به کتابخانه ی حرفه ای سپرد. اما شواهد تکان دهنده حاکی از زندگی انسان های امروزی در عصر اضطراب است. اگر کسی در امور سیاسی، اقتصادی، تجاری، حرفه ای یا بحران های خانگی دقیق شود تا علت روان شناختی آنان را دریابد، یا اگر کسی خواهان درک هنر مدرن یا شعر و شاعری یا فلسفه و دین باشد، از هر سمت و سویی که برود به مشکل اضطراب بر می خورد. مبرهن است که استرس های معمول و فشارهای زندگانی در دنیای در حال تغییر امروز چنان اند که اندک افرادی، اگر نگوییم همه، از چنگال رویارویی و دست و پنجه نرم کردن با اضطراب می گریزند.
در قرن های گذشته، به دلایلی که در فصل های این کتاب ذکر خواهد شد، روانشناسان، فلاسفه، مورخان اجتماعی و دیگر دانشجویان علوم انسانی به طور فزاینده ای گرفتار این ناراحتی بی نام و نشان بوده اند. اما تا کنون تا آن جایی که نویسنده مطلع بوده، تنها دو اثر در این باره به شکل کتاب درآمده اند که یکی اثر کیرکگور و دیگری اثر فروید است. این آثار در باب ارائه ی تصویری واقع گرایانه از اضطراب و روشی سازنده برای کنار آمدن با آن نگاشته شده اند.
این مطالعه در یک جلد می کوشد تا تئوری های اضطراب که توسط کاوشگران مدرن مطرح شده اند را در حیطه های فرهنگی متفوات بررسی کرده و عناصر مشترک این تئوری ها را کشف کند.

کتاب معنای اضطراب

رولو می
رولو می، زاده ی 21 آپریل 1909، روان شناس و نویسنده ای آمریکایی بود. او جزو نظریه پردازان اصلی در رویکرد انسان گرا و اگزیستانسیالیستی به شخصیت محسوب می شود. می در اوهایو به دنیا آمد اما بیشتر کودکی خود را در مارین سیتی در میشیگان سپری کرد. او مدرک کارشناسی خود در هنرهای زیبا را در سال 1930 دریافت کرد و بعد از آن، به عنوان یک نقاش و معلم دوره گرد، به دور اروپا سفر کرد. می در این دوره، به یکی از کلاس های آلفرد آدلر رفت. او پس از مدتی به آمریکا برگشت تا در سال 1939 از دانشگاه UTS در نیویورک، مدرک...
قسمت هایی از کتاب معنای اضطراب (لذت متن)
فروید در رابطه با خطری که در پس شکل گیری فوبیاها، هیستری تبدیلی و روان رنجوری های اجباری نهفته است، اینگونه می نویسد: «در جملگی این ها، ما اضطراب اختگی را به عنوان نیروی انگیزشی در پس منازعات ایگو فرض می گیریم». حتی ترس از مرگ نیز قیاسی است از اختگی، چرا که هیچ کس واقعا مرگ را تجربه نکرده است اما هر کسی در تجربه ی از دست دادن سینه ی مادر هنگام از شیر گرفته شدن، تجربه ای اخته مانند را از سر گذرانده است. سپس او از خطر اختگی «به عنوان واکنشی در مقابل یک فقدان، یک جدایی» سخن می گوید که پیش نمون آن تجربه ی تولد می باشد.