کتاب فلسفه هنر معاصر

The Philosophy of Modern Art
  • 15 % تخفیف
    325,000 | 276,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 21556
مترجم :
شابک : 978-9643514655
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1953
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه هنر معاصر اثر هربرت رید

سر هربرت ادوارد رید ، نویسنده کتاب «فلسفه هنر معاصر» مورخ هنر ، شاعر ، منتقد ادبی و فیلسوف انگلیسی بود که بیشتر به خاطر کتاب های متعدد در زمینه هنر شناخته می‌شود.او یکی از بنیانگذاران موسسه هنرهای معاصر بود. او یکی از اولین نویسندگان انگلیسی بود که به وجودگرایی توجه کرد.
رید استاد هنرهای زیبا در دانشگاه ادینبورگ (1931–33) و سردبیر مجله The Burlington (1933–38) بود. او یکی از سازمان دهندگان نمایشگاه بین المللی سوررئالیسم لندن در سال 1936 و ویراستار کتاب سوررئالیسم ، چاپ شده در 1936 بود که شامل مشارکت آندره برتون ، هیو سایکس دیویس ، پل الوارد و ژرژ هاگنت بود. او همچنین به عنوان متولی گالری تیت و به عنوان سرپرست در موزه ویکتوریا و آلبرت (1922-1939) ، و همچنین بنیانگذار موسسه هنرهای معاصر با رولاند پنروز در 1947 بود.

این کتاب که تحت عنوان «فلسفه هنر معاصر» منتشر شده است، در واقع امکان‌های متعدد هنر معاصر را بررسی می‌ک.ند. در واقع نمی توان نگاه هستی شناختی هربرت رید را در بررسی های او از هنر معاصر نادیده گرفت. این کتاب می‌تواند برای آشنایی دانشجویان رشته‌های هنری منبع مناسبی برای شناخت ریشه های فلسفی هنر در روزگار امروز باشد.
این کتاب توسط محمدتقی فرامرزی به فارسی برگردانده شده است و نشر نگاه نیز آن را چاپ و تکثیر کرده است.

کتاب فلسفه هنر معاصر

هربرت رید
سر هربرت ادوارد رید (Herbert Read)، (زاده ۴ دسامبر ۱۸۹۳ -درگذشته ۱۲ ژوئن ۱۹۶۸) یک مورخ تاریخ هنر، شاعر، منتقد ادبی و فیلسوف انگلیسی بود که به خاطر کتاب‌های فراوانی که در مورد هنر نوشته، از جمله کتابهای مؤثری در مورد نقش هنر در آموزش و نقد هنری شناخته شده‌است. رید از بنیان‌گذاران موسسه هنرهای معاصر بود. او یکی از اولین نویسندگان انگلیسی بود که به اگزیستانسیالیسم توجه کرد.رید که پسر یک کشاورز بود، در ماسکوتس نزدیک نانینگ تون حدود چهار مایلی جنوب کیربیمورساید در نورث رایدینگ آو یو...
دسته بندی های کتاب فلسفه هنر معاصر