کتاب مونالیزا

The Private Life Of Mona Lisa
کد کتاب : 21794
مترجم :
شابک : 978-9643809409
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 580
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب مونالیزا اثر پیر لا مور

کتاب "مونالیزا" نوشته‌ی نویسنده فرانسوی، پی‌یر لامور (۱۸۹۹-۱۹۷۶)، تعریفی از زندگی مونالیزا ارائه می‌دهد. در این کتاب، ما شاهد بازگشت "لئوناردو" به عمارت جوکوندو در فصل بهار در وقت‌های فراغت او هستیم، به منظور اتمام نقاشی معروف لیزا. لیزا به عقیده‌ی خود که تصویرش کامل شده است، اصرار دارد تا فورا آن را به سوی اوربینو ارسال کند. اما لئوناردو از او خواهش می‌کند تا به او اجازه دهد برای مدتی دیگر به تصویر کار کند؛ زیرا از لبخند تصویر راضی نیست.

این کتاب یک داستان جذاب از زندگی مونالیزا و تجربیاتی که او داشته است را به تصویر می‌کشد. مونالیزا در زمانی متولد شد که داشتن دختر به عنوان یک بارگزاری از دردسر، هزینه و رنج برای والدین محسوب می‌شد و مردم اعتقاد داشتند که دختران، وسیله‌ای برای تحمیل رنج به والدین از سوی خدا هستند. این اعتقاد حتی توسط راهبانان و دین‌شناسان نیز حمایت می‌شد.

داستان، زندگی مونالیزا در دوران بلوغ و دوره‌ای از عدم پایداری را به تصویر می‌کشد و ماجراهایی که منجر به ایجاد شهرت و تعریف تصویری بی‌نظیر از او گردید، همراه با شرح رویدادهای دوره رنسانس را در بر دارد. این کتاب داستانی جذاب و جذاب‌کننده را تعریف می‌کند که به وسیله‌ی خوانندگان تجربه شود.

کتاب مونالیزا

پیر لا مور
پیر لا مور (15 ژوئن 1909 - 28 دسامبر 1976) نویسنده فرانسوی بود.لا موره در دپارتمان آلپ- دریایی در نیس متولد شد. او رمان سال 1950 مولین روژ راجع به زندگی هنرمند فرانسوی هنری دو تولوز- لاوترک منتشر کرد. این کتاب اساس فیلم کلاسیک 1952 با همین نام بود. لا مور همچنین کتاب Beyond Desire درباره زندگی سیسیل و فلیکس مندلسون و رمان زندگینامه Claire de Lune را در مورد زندگی و مبارزات آهنگساز فرانسوی کلود دبوشی، منتشر کرد که در سال 1962 منتشر شد. وی در 67 سالگی در کالیفرنیا در آمریکا درگذشت.
قسمت هایی از کتاب مونالیزا (لذت متن)
آیا متوجه هستی از هنگامی که کشیدن تصویر را آغاز کرده ای، بیش از دو سال می گذرد؟ خویشاوند من باید برای دیدن آن بی تاب شده باشد.» لئوناردو از او خواهش کرد اجازه دهد مدت بیشتری بر روی آن کار کند، چون از لبخند تصویر راضی نبود. او به لیزا گفت: «اغلب مردم با لب هایشان می خندند، اما شما با چشم هایتان لبخند می زنید.