کتاب اسطوره های بین النهرینی

Mesopotamian Myths
کد کتاب : 22129
مترجم :
شابک : 978-9643050917
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1973
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب اسطوره های بین النهرینی اثر هنریتا مک کال

به طور خلاصه کتاب "اسطوره های بین النهرینی" به کشف مجدد و رمزگشایی افسانه ها و اسطوره های بین النهرین می پردازد. این کتاب ارزشمند به نوعی معرفی و بازگویی حماسه گیلگمش و دیگر حماسه های بزرگ را در دستور کار خود قرار داده است.
علاوه بر این به صورت کلی به بررسی اهمیت آنها چه در گذشته و چه در حال می پردازد.

طیف گسترده ای از سبک جدیدی با عنوان نویسندگی خلاق قدرتمند هنگامی آغاز شد که دانشمندان قرن نوزدهم موفق به رمزگشایی از نمادهای مرموز اسطوره ای در گذشته ای دور شدند.
آنها به واکاوی اثار باستانی به خط میخی پرداختند که بیش از 5000 سال پیش توسط بین النهرین باستان روی لوح های سفالی حک شده بودند.
از میان این مطالعات گسترده مضامین کاملا آشنایی پدیدار شد و جهان ویکتوریا را مجبور کرد که اعتقاد خود به کتاب مقدس را به عنوان تنها منبع حقیقت تحت اللفظی مرور کند.

تأثیر حماسه گیلگمش را تصور کنید - حماسه یک مرد در جستجوی راز زندگی ابدی - که شامل صحنه هایی از طوفان قبل از داستان نوح و کشتی است. این داستان ها و داستان های دیگر در اینجا ، بر اساس آخرین ترجمه ها ، بازگو شده و با آثار هنرمندان معاصر و هنرمندان بعدی که از کشف مجدد این شخصیت ها و مضامین باستانی الهام گرفته شده اند ، به تصویر کشیده شده اند. این اسطوره ها نه تنها پایه و اساس سنت ادبی غربی ما هستند ، بلکه در نوع خود داستان های جذاب نیز می باشند.

کتاب اسطوره های بین النهرینی

دسته بندی های کتاب اسطوره های بین النهرینی