کتاب شرلوک هلمز خیابان پراد

The Adventures of Solar Pons
کد کتاب : 22681
مترجم :
شابک : 978-6226654210
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 279
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1945
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب شرلوک هلمز خیابان پراد اثر اگوست درلث

در 1928 اگوست ویلیام درلث ،نویسنده ی جوان آمریکایی نامه ای به سر آرتور کانن دویل نوشت و در آن ضمن ابراز تاسف از اینکه چرا وی قصد ندارد نگارش داستانهای شرلوک هلمز را دنبال کند ،از نویسنده ی بزرگ پرسید که آیا اجازه می دهد او آثار جدیدی با محوریت شخصیت شرلوک هلمز بنویسد ؟ او در این نامه به سر آرتور قول داد که که کاملا به الگوی نگارشی نویسنده بزرگ وفادار بماند و هیچ یک از خصوصیات قهرمانان آثار وی را تغییر ندهد . کانن دویل مودبانه درخواست درلث را رد کرد . از این رو نویسنده جوان بر آن شد تا خود ،کارآگاهی بیافریند که تا حد امکان به شخصیت دوست داشتنی آثار کانن شبیه باشد و به این ترتیب "سولارپونس" آفریده شد .


سولارپونس از سال 1907 در شماره 7B خیابان پراد به عنوان کارآگاه خصوصی کار می کند . خدمات برجسته ی او به دولت بریتانیا در خلال سالهای پرالتهاب جنگ جهانی اول زبانزد مقامات دولتی است . برای او هم مثل هولمز ،کار در اولویت است و هیچ چیز نمی تواند لذت بخش تر از حل معمای پرودنده ای مرموز باشد .

کتاب شرلوک هلمز خیابان پراد

اگوست درلث
اگوست ویلیام درلث ، متولد 24 فوریه 1909 و در گذشته در 4 ژوئیه 1971 ، نویسنده آمریکایی بود. او به عنوان اولین ناشر نوشته های اچ. پی. لاوکرافت و همچنین سهم خود در ژانرهای وحشتو تأسیس انتشارات آرکهام شناخته می شود.