کتاب سیصد و شصت و پنج روز با ادبیات انگلیسی

365 Days With English Literature
در قلمرو زرین
کد کتاب : 23469
شابک : 978-9643722180
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 656
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب سیصد و شصت و پنج روز با ادبیات انگلیسی اثر حسین الهی قمشه ای

اثری فاخر از مجموعه ی در قلمروی زرین، جوانان و فرهنگ جهانی با نام سیصد و شصت و پنج روز با ادبیات انگلیسی که توسط انتشارات سخن از مترجم و نویسنده ی شهیر کشور، دکتر حسین الهی قمشه ای به عرصه ی چاپ رسیده است. در دفاتر دیگر از این مجموعه ی ارزشمند ادبی، دکتر الهی قمشه ای به سراغ یک شاعر یا یک اثر بزرگ رفته و آن را در قالب تفسیر و روایت به زبانی ساده برای مخاطب تشریح کرده است. اما در این اثر، این پیر فرهیخته ای دانش و ادب به سراغ چندین و چند اثر بزرگ ادبی از مشهورترین مفاخر ادبیات انگلیسی رفته و نوشتارهایی از ویلیام شکسپیر، امیلی دیکنسون، برتراند راسل، ویلیام بلیک، رالف والدو امرسون، امیلی و آن برونته، جرج سانتایانا، رابرت هریک و دیگر بزرگان انگلیسی زبان را در این مجموعه گردآوری کرده است.
از جمله آثاری که الهی قمشه ای برای نوشتن این کتاب ارزشمند از آن بهره گرفته می توان به فلسفه ی پوچی و برای چه زیسته ام، گیاه عشق، بهترین ما و بدترین ما، خاک و سنگ، آخرین سخن، بلندای قامت ما، جای نومیدی نیست، بدیهه نوازی آسمانی، تبعید و چند اثر دیگر اشاره کرد. این آثار که به طور کلی به سه دسته ی نمایش نامه و شعر و رمان تقسیم می شوند، نوعی طبقه بندی از جانب نگارنده برای نحوه ی مطالعه ی هر یک را شامل شده و الهی قمشه ای با تطبیق دادن این آثار کلاسیک از ادبیات انگلیسی با آثار کهن و سنتی فارسی و ارائه ی توضیح و تحلیل و تبیین شیوه های نگارش متن در مکاتب ادبی، خواننده را هر چه بیشتر و بهتر با این شاهکارهای جهان ادب آشنا می کند.

کتاب سیصد و شصت و پنج روز با ادبیات انگلیسی

حسین الهی قمشه ای
حسین محی‌الدین الهی قمشه‌ای زاده ۱۴ دی ۱۳۱۸ خورشیدی ، عارف، فیلسوف، حکیم، مدرس دانشگاه، مترجم، نویسنده، مفسر قرآن و سخنران در زمینه عرفان، ادبیات، هنر، و فلسفه است. وی در نقاشی و خوش‌نویسی نیز آثاری دارد، و به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی مسلط است.وی تحصیلات ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی را به ترتیب در دبستان دانش، دبیرستان مروی و دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران تا درجه دکتری به پایان برد و نیز تحصیلات حوزوی را نزد پدر و استادان دیگر دنبال کرد. پدر وی فیلسوف، ...
دسته بندی های کتاب سیصد و شصت و پنج روز با ادبیات انگلیسی
قسمت هایی از کتاب سیصد و شصت و پنج روز با ادبیات انگلیسی (لذت متن)
طبیعت سراسر هنر است اما سر آن بر تو مکشوف نیست اتفاق وتصادف همه طرح و هدایت است که از دیده ها پنهان است و ناموزونی ها جمله هماهنگی هاست، که هنوز شناخته نشده است و شرو بدی های جزئی در نظام کل همه خیر محض است و به رغم غروری که آدمی ر فرا گرفته است و به رغم این عقل خطاکار پر چون وچرا یک حقیقت، چون آفتاب روشن است و آن این است که هر چه هست همه در جای خود نیکوست

معانی در کلمات نیست در سکوتی است که بین آن ها است کلمات دانسته ها را در برمی گیرند اما کیست، جز سکوت که سهم ما از اسرار نادانسته ادا کند؟