کتاب شکاکیت و طبیعت گرایی

Scepticism And Naturalism
کد کتاب : 2347
مترجم :
شابک : 978-964-244-101-3
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 130
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1985
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

از کتاب های پرفروش فلسفی در انگلستان

معرفی کتاب شکاکیت و طبیعت گرایی اثر پیتر فردریک استراوسون

کتاب شکاکیت و طبیعت گرایی، اثری نوشته ی پیتر فردریک استراوسون است که اولین بار در سال 1985 به چاپ رسید. این کتاب، پرداختی ژرف به دو مشکل فلسفی کلاسیک، از فیلسوفی است که در اوج دوران حرفه ای خود قرار داشت. این اثر که بر اساس سخنرانی های استراوسون در سال 1983 در دانشگاه کلمبیا به وجود آمده، با پرداخت او به مبحث شک گرایی آغاز می شود. استراوسون، شک گرایی را «زیر سوال بردن مبانی اعتقادات مختلف» تعریف می کند. او سپس به اندیشه های هیوم و ویتگنشتاین می پردازد و استدلال می کند که باید میان طبیعت گرایی سخت (علمی) و طبیعت گرایی نرم (انسانی) تمایز قائل شویم. در فصل های بعدی، مسائل متعددی مورد تحلیل قرار می گیرند که تردیدهای شک گرایانه، نقشی اساسی در آن ها ایفا می کند.

کتاب شکاکیت و طبیعت گرایی

پیتر فردریک استراوسون
پیتر فردریک استراوسون، زاده ی 23 نوامبر 1919 و درگذشته ی 13 فوریه ی 2006، فیلسوفی بریتانیایی و استاد دانشگاه آکسفورد بود. استراوسون در لندن به دنیا آمد. او در سال 1937 به کالج سنت جونز در آکسفورد رفت و به تحصیل فلسفه مشغول شد. استراوسون به فلسفه ی زبان، متافیزیک، معرفت شناسی و تاریخ فلسفه توجهی خاص داشت اما نظریات مشهورش در فلسفه ی منطق و فلسفه تحلیل زبانی بود. از نظر او متافیزیک توصیفی به مرزهای مفهومی زبان طبیعی می پردازد و متافیزیک تجدیدنظرکننده بر اصلاح این مرزها تاکید دارد. او معتقد بود ...
دسته بندی های کتاب شکاکیت و طبیعت گرایی
نکوداشت های کتاب شکاکیت و طبیعت گرایی
By one of the world's most distinguished philosophers.
اثری نوشته ی یکی از برجسته ترین فیلسوفان جهان.
Amazon Amazon

Essential reading for those seeking an introduction to the work of one of the twentieth century's most important and original philosophers.
اثری ضروری برای افرادی که به دنبال مقدمه ای بر آثار یکی از مهم ترین و بدیع ترین فیلسوفان قرن بیستم هستند.
Goodreads

قسمت هایی از کتاب شکاکیت و طبیعت گرایی (لذت متن)
متافیزیک، توصیفی محتوایی است که ساختار واقعی اندیشه ی ما را درباره ی جهان توصیف می کند. برهان های استعلایی در این زمینه مفید هستند زیرا بین ویژگی های ساختاری اصلی طرح های مفهومی ما ارتباط ایجاد می کنند.