کتاب هنر نوگرای ایران

The Modern Art of Iran
کد کتاب : 23518
شابک : 978-6005191721
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هنر نوگرای ایران اثر توکا ملکی

هنرهای نوگرا آثاری هستند که از نیمه دوم سده ۱۹ میلادی به این سوی و در پی شکل گرفتن جریان های هنری نوآور در اروپا و ایالات متحده پدید آمدند. این آثار و مکتب های فکری مرتبط با آن ها باعث ایجاد دگرگونی هایی در هنرهای تجسمی ایران از دهه ۱۹۴۰ میلادی به بعد شدند که دامنه تأثیراتش به هنرهای نمایشی هم کشیده شد.
ریشه های نوگرایی در هنر ایران را می توان در برخورد جامعه ایرانی و روشن فکرانش با اندیشه های اروپایی و نیز آشنا شدن با تکنیک ها و ابزارهای جدیدی چون رنگ روغن ودوربین عکاسی یافت. سفرهای شاهان قاجار به اروپا و ورود تحصیل کردگان فرنگ به کشور، زمینه آشنایی ایرانیان با سبک های نوین هنری را فراهم آورد. کتاب هنر نوگرای ایران با تمرکز بر سیر هنر های تجسمی و گرایش های نوین برآمده از آن سیر تغییر و تحول هنر های ایرانی را به زبانی گیرا و جذاب، به گونه ای که انگار با یک نوجوان به گفتگو نشسته است، برای ما بازگو می کند.

کتاب هنر نوگرای ایران

توکا ملکی
توکا ملکی، متولد 1352 در تهران، نویسنده و پژوهشگر حوزه هنرهای دیداری ایران است. وی نویسنده کتاب ” هنرنوگرای ایران” بوده و از پژوهشگران مهم هنرهای دیداری به‌شمار می‌آید. وی دارایفوق ليسانس پژوهش هنر، دانشگاه آزاد اسلامی (تهران) 78 ـ 1375،ليسانس صنايع دستی، دانشگاه الزهرا 74 ـ 1370، وديپلم گرافيک، هنرستان هنرهاي تجسمی دختران 70 ـ 1366 می باشد.
دسته بندی های کتاب هنر نوگرای ایران
قسمت هایی از کتاب هنر نوگرای ایران (لذت متن)
«شما در این کتاب با اتفاقات، رویداد ها و هنرمندان ۷۰ سال هنر نوگرای ایران آشنا می شوید. در گوشتان می گویم تا کسی متوجه نشود: راستش را بخواهید تا حالا تقریبا هیچ کتابی درباره تاریخ هنر نوگرای ایران برای آدم بزرگ ها نوشته نشده؛ فقط بخش هایی از مقاله هایی کوتاه در بعضی کتاب ها. پس شما هم منتظر نباشید که پس از خواندن این کتاب با همه هنرمندان و همه شیوه ها و روش ها و اتفاقات آشنا شوید. این یک شروع است. باقی اش را باید خودتان جست و جو کنید و بیابید».