کتاب واژه نامه روانشناسی و زمینه های وابسته

Psychology Glossary
انگلیسی - فارسی / فارسی - انگلیسی
کد کتاب : 23620
شابک : 978-9645545176‏
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 420
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
زبان کتاب : فارسی و انگلیسی
سری چاپ : 24
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب واژه نامه روانشناسی و زمینه های وابسته اثر مجموعه ی نویسندگان

وان‌شناسییا (در فارسی افغانستان) سایکالجی (به انگلیسی: Psychology) یا پسیکولوژی(به فرانسوی: Psychologie) علمی است که با بهره‌گیری از روش علمی به پژوهش و مطالعهٔ حالت‌ها و فرایندهای ذهنی و رفتار در انسان و دیگر جانوران می‌پردازد. منظور از «رفتار»، همهٔ حرکات، اعمال و رفتار قابل مشاهدهٔ مستقیم و غیرمستقیم است و منظور از «فرایندهای روانی»، چیزهایی همچون: احساس، ادراک، اندیشه (تفکر)، هوش، شخصیت، هیجان، انگیزش و حافظه است.
آغاز پژوهشهای روان‌شناختی به‌شکل علمی و دانشگاهی، به اواخر قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم بازمی‌گردد؛ می‌توان گفت اکتشاف‌ها و پژوهش‌های قابل توجه در روان‌شناسی، تنها از حدود ۱۵۰ سال پیش، شروع شده‌است، و این درحالی است که علوم تجربی دیگر از تاریخچه‌ای بلندتر و پربارتر برخوردارند؛ البته مباحث مربوط به ذهن و روان، قرن‌هاست که ذهن متفکران را به خود مشغول کرده و آثار مکتوب آن، از دانشمندان یونان باستان و متفکرانی چون سقراط، افلاطون و ارسطو نیز در دست است؛ اما این شاخه از علم تا پیش از روان‌شناسی جدید، به‌صورت مدون و آکادمیک، مورد مطالعه قرار نگرفته بود.
کتاب واژه نامۀ روانشناسی و زمینه های وابسته شامل بیش از 12 هزار مدخل و اصطلاح روانشناسی و برابرهای فارسی آنها می شود. همچنین برابرهای فارسی واژه ها و اصطلاح های جدید روانشناسی را ارائه می دهد. این کتاب مورد استفادۀ کتابخانه های عمومی و تخصّصی، مراکز آموزشی، پژوهشگران و دانشجویان روانشناسی قرار می گیرد.

کتاب واژه نامه روانشناسی و زمینه های وابسته

دسته بندی های کتاب واژه نامه روانشناسی و زمینه های وابسته