کتاب گیسوانم در باد

Gisovanam Dar Bad
کد کتاب : 23819
شابک : 978-6001522864
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 140
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب گیسوانم در باد اثر مریم زندی


مریم زندی (متولد ۲۰ دی ۱۳۲۵ در گرگان) عکاس ایرانی، لیسانس حقوق و علوم سیاسی از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است .
شروع عکاسی او از حدود سال ۱۳۴۸ است که جایزه ی اول مسابقه ی سراسری عکاسی وزارت فرهنگ و هنر به او تعلق گرفت .
در سال ۱۳۵۰ در سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران بعنوان عکاس استخدام شد و در سال ۱۳۶۲ بازخرید گردید واز آن هنگام بصورت عکاسی مستقل به فعالیتش ادامه داده است .
طی حدود ۳۵ سال، او آرشیو منحصر به فردی از پرتره اشخاص مشهور ایران ،در زمینه های مختلف هنری و سیاست بوجود اورد و تعدادی از این پرتره ها را در پنج جلد کتاب بنام " چهره ها " به چاپ رساند .
مریم زندی تا کنون چهارده کتاب منتشرشده در زمینه ی عکاسی دارد .
او عضو هیات موسس و اولین رییس انجمن ملی عکاسان ایران و عضو افتخاری انجمن عکاسان میراث فرهنگی ایران است.
مریم زندی در سال ۱۳۸۹ بخاطر تلاشش برای احقاق حقوق عکاسان و در سال ۱۳۹۳ به خاطر ایستادگیش برای چاپ بدون سانسور کتاب انقلاب ۵۷ ، از طرف جشنواره ی مستقل "شید"، به عنوان عکاس تاثیر گذار و جریان ساز سال شناخته شد .
کتاب گیسوانم در باد مجموعه عکس سیاه و سفید ۱۳۹۷تهران است که توسط نشرنظر منتشرشده است.

کتاب گیسوانم در باد

مریم زندی
مریم زندی (متولد ۲۰ دی ۱۳۲۵ در گرگان) عکاس ایرانی، عضو هیئت مؤسس انجمن ملی عکاسان ایران، اولین رئیس هییت مدیره انجمن عکاسان ایران یا انجمن ملی عکاسان و دارای لیسانس از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌باشد. وی عضو افتخاری انجمن عکاسان میراث فرهنگی ایران است. در حال حاضر وی بازرس شورایعالی خانه هنرمندان ایران و دبیر و داور چندین جشنواره عکاسی داخلی و خارجی می‌باشد. مریم زندی تا بحال بیش از هفده نمایشگاه عکاسی انفرادی در ایران و خارج از کشور برگزار کرده‌است.