کتاب درآمدی به مطالعات خانواده

Family Studies: An Introduction
کد کتاب : 25657
مترجم :
شابک : 978-9643128104
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 408
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب درآمدی به مطالعات خانواده اثر جان برناردز

کتاب درآمدی به مطالعات خانواده که برای استفاده در دوره های مقدماتی جامعه شناسی طراحی شده است، اولین کتاب درسی بریتانیا درباره ی این موضوع است. هر فصل کتاب به شکلی طراحی شده است تا بتواند به عنوان یک واحد مطالعه ی جداگانه در یک دوره در مورد خانواده کار کند.
سبک این کتاب بیشتر طرح پرسش است تا پاسخ به آن. متن درسی متنی است که در آن چیزهایی شروع شود نه آن که پایان پذیرد. از این رو متن درسی باید مشوق و تسهیل کننده یادگیری باشد. اساس کار این نیست که به فرد گفته شود این درست است. اصل، ترغیب فرد به کشف راه آموزش در مورد خانواده هاست. از این کتاب برای چگونه دیدن استفاده کنید نه برای چه دیدن.
در هر فصل مباحث اصلی گلچین و در صورت امکان فعالیتهایی پیشنهاد شده است که دانشجویان می توانند از آنها به صورت تمرین با پروژه های درسی استفاده کنند. در ساده ترین سطح، خواننده ممکن است بخواهد لحظاتی را صرف فکر کردن به این قبیل مباحث کند. در پیچیده ترین سطح، به ویژه در محیط های آموزشی، خوانندگان می توانند به بحث های جمعی یا اجرای پیمایش های بزرگ و کوچک مبادرت کنند. بسیاری از تمرین ها را می توان پایه پرسش های تحقیقی با پژوهشی به حساب آورد. تمرین سودمند در پایان هر فصل می تواند کوشش برای فهرست کردن شش نکته اصلی آن فصل باشد.

کتاب درآمدی به مطالعات خانواده

دسته بندی های کتاب درآمدی به مطالعات خانواده
قسمت هایی از کتاب درآمدی به مطالعات خانواده (لذت متن)
رشته دانشگاهی اصلی ای که از وجود « خانواده » حمایت کرده است، جامعه شناسی است. لازمه نظریه پردازی های کلان در جامعه شناسی وجود « خانواده » است، زیرا حتی پایه ای ترین تبیین ها درباره ماهیت جامعه نیز با استفاده از آن انجام می شود. به طور مثال، جامعه شناسی سنتی، « خانواده » را نهاد اصلی مسئول پرورش بچه ها و بزرگ کردن آنها می داند تا زمانی که بتوانند مشاغل مزدی را در اقتصاد رسمی برعهده بگیرند. تقسیم کار در داخل الگوی مطلوب « خانواده » نیز وسیعا برای توجیه دغدغه خاطر مردان نسبت به کار مزدی و دلمشغولی های زنان به جلب نظر مردان، ازدواج، بچه دار شدن، و بچه داری کردن به کار می رود.

جدی ترین مشکل کسی که می خواهد درباره زندگی خانوادگی مطالعه کند پیوستگی او با موضوع مطالعه خود است. مسئله در سوگیری نسبت به خانواده نیست، بلکه در قوت و نیرومندی آرا و انگاره هایی است که درباره خانواده وجود دارد. در زندگی اغلب ما « خانواده » مهم ترین موضوع است. اکثر ما در خانواده به دنیا می آییم و بیشتر سال های کودکی و نوجوانی خود را، خواه به اختیار خواه به اجبار، در « خانواده مان » می گذرانیم. حتی افراد مجردی هم که تنها زندگی می کنند می توانند نزدیک ترین و دورترین اعضای « خانواده خود » را مشخص کنند و نام ببرند. گذشته از این، بیشتر ما در زندگی با کسانی آشنا می شویم و این کار ممکن است به « تشکیل خانواده » ای منجر شود که احتمال دارد فرزندانی در آن پا به عرصه وجود بگذارند.