کتاب راشومون

Rashomon and Seventeen Other Stories
و هفده داستان دیگر
کد کتاب : 25701
مترجم :
شابک : 978-9640014981
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 392
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1927
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب راشومون اثر ریونوسوکه آکوتاگاوا

« ریونوسوکه آکوتاگاوا » یکی از برجسته ترین سبک شناسان ژاپن است - استاد مدرنیستی که داستان های کوتاه او با تصاویر بسیار بدیع ، بدبینی ، زیبایی و شوخ طبعی وحشی برجسته است. "راشیمون" و "در یک نخلستان بامبو" از فیلم باشکوه کوروساوا الهام گرفته و گذشته ای را به تصویر می کشند که اخلاق را زیر و رو می کند ، در حالی که قصه هایی مانند "دماغ" ، "او-جین" و "وفاداری" تصویری غنی و تخیلی ترسیم می کنند از یک ژاپن قرون وسطایی توسط شوگان ها و کشیش ها ، ولگردها و دهقانان. و در کارهای بعدی مانند "ثبت مرگ" ، "زندگی یک انسان احمق" و "چرخ دنده در حال چرخش" ، آکوتاگاوا از زندگی خود به یک اثر مخرب کشید ، سودای شدید و وحشت جنون خود را در داستان های کاملا تأثیرگذار امپرسیونیستی نشان داد.

برای بیش از هفتاد سال ، پنگوئن پیشروترین ناشر ادبیات کلاسیک در جهان انگلیسی زبان بوده است. کلاسیک های پنگوئن با بیش از 1700 عنوان عنوان یک قفسه کتاب جهانی از بهترین آثار در طول تاریخ و در ژانرها و رشته ها را نشان می دهد. خوانندگان به این مجموعه اعتماد دارند تا متون معتبری را که با معرفی و یادداشت های محققان برجسته و نویسندگان معاصر و همچنین ترجمه های به روز مترجمان برنده جایزه تقویت می شود ، ارائه دهند. کتاب « ریونوسوکه آکوتاگاوا » با همکاری انتشارات « امیرکبیر » به بازار کتاب ارائه شد.

کتاب راشومون

ریونوسوکه آکوتاگاوا
ریونوسوکه آکوتاگاوا (به ژاپنی: 芥川 龍之介) (زاده ۱ مارس ۱۸۹۲ - درگذشته ۲۴ ژوئیه ۱۹۲۷) یک نویسنده داستان کوتاه ژاپنی بود که در عصر تایشو ژاپن فعالیت می‌نمود. از او به عنوان پدر داستان کوتاه ژاپن نام برده می‌شود؛ و در سن سی‌وپنج سالگی به دلیل مصرف بیش از حد باربیتال (با نام تجاری ورونال) خودکشی کرد.[۱] در ژاپن همه ساله جایزه‌ای ادبی به نام جایزه آکوتاگاوا اهدا می‌شود که برگفته از نام اوست.
نکوداشت های کتاب راشومون
هاروکی موراکامی یازده رمان ، هشت جلد داستان کوتاه و آثار متعدد غیر داستانی و همچنین ترجمه بسیاری از ادبیات آمریکایی به ژاپنی نوشته است. مشهورترین رمانهای او چوب نروژی ، وقایع نگاری پرندگان بادگیر و کافکا در ساحل است.

قسمت هایی از کتاب راشومون (لذت متن)
نویسنده با همان دقت موشکافانهای توصیف می شود که جهان نویسنده در پرده دوزخ تنها مزاحمت ها و در خواست های بی مورد خواسته شده از نویسنده و یک م. احساس گناه را در او مطرح می سازد: احساس گناه از اینکه با دخالت دلان خانواده در هنر خویش آنان را مورد سوءاستفاده قرار داده است. بیماری کودکه استان ماقبل آخری است که أثناگاوا پیش از زلزله مرگارکاتو در اول سپتامبر ۱۹۳۳ نوشته است. اگرچه، لو توصیفهای وافی از مرگ و خرابی ایجادشده ازسوی زلزله را به رشته تحریر درآورده جای تعجب است که چیزی از این تجربة هولناک در داستان هایش انعکاسی نیافته است (بخش سی و یک زندگی بک . ابله» یک استثنای آشکار است). بدین ترتیبه با در ارتباط با تأثیری که این رویداد بر آثار بدبینانه بعدی او داشته است، تنها می توانیم به حدس و گمان متوسل شویم

نخستین تهدیدی که حکومته توکوگاوا از همان ابتدا به دفع آن پرداخته مسیحیت بوده اییتی که در قرن شانزدهم میلادی از سوی مبلغان مذهبی پرتغالی و بیشتر از طریق تاگازاکی در غرب وارد ژاپن شده بود. مذهب بیگانه به خاطر انکه وفاداری مطلقی را که حکومت توکوگاوا از زیردستان وفلاارش طلسه می کرد زیر سوال می برد. به عنوان پیش درآمدی بر تهاجم خارجی تلقی می گردید