کتاب جامعه های ماقبل صنعتی

Pre-Industrial Societies
کالبد شکافی جهان پیشامدرن
کد کتاب : 25758
مترجم :
شابک : 978-9642091997
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب جامعه های ماقبل صنعتی اثر پاتریشیا کرون

کتاب جامعه های ماقبل صنعتی با عنوان فرعی کالبد شکافی جهان پیشامدرن مروری خوب بر جوامع پیشا صنعتی (به ویژه تأکید بر اینکه همه آنها از جوامع مدرن چه تفاوتی دارند)، تا حدودی ابتدایی یا گاهی خیلی ابتدایی (آزمایشات فکری دربار

ه تکامل سیاست و دین که می تواند بهبود یابد) است.
دو فصل آخر (بحث در مورد چرایی متفاوت بودن اروپا و اینکه آیا همه جوامع به این مدرنیته خاص غربی پیوسته اند؟) بسیار جالب است و به مواردی اشاره می کند که بیشتر روشنگرانه و قابل تأمل .

اساسا وقتی ما به گذشته فکر می کنیم ، چه در مورد میراث ملی خود و چه در مورد گذشته تاریخی ، معمولا مفروضات معاصر خود را درباره چگونگی کارها بر روی آن طرح می کنیم. این فرضیات ناشی از تجربه ما از مدرنیته است . توانایی های گسترده فن آوری برای شکل دادن به جهان ما ؛ قدرت گسترده و فراگیر دولت ؛ تأمین کافی مواد غذایی ، حداقل در جهان اول ، امری بدیهی تلقی می شود. یک فرهنگ یکپارچه به گونه ای که کشاورزان در گوشه و کنار کشور به تماشای همان فیلم ها و نمایش های تلویزیونی می نشینند و همان موسیقی را مانند مردم منهتن گوش می دهند. اقتصاد یکپارچه ، به گونه ای که مزارع دیگر حتی در حوزه تولید مواد غذایی از خود حمایت نمی کنند ، بلکه یک محصول واحد برای بازار تولید می کنند و مانند بقیه مواد غذایی خود را در فروشگاه های مواد غذایی خریداری می کنند. همگن سازی اجتماعی در فضاهای وسیع به گونه ای که مردم کالیفرنیا ، فلوریدیان و ماینرها همه خود را آمریکایی می دانند تا اینکه با فرهنگ محلی یکی باشند.
وقتی می خواهیم جهان بینی و زندگی مردم را به اندازه مردم واشنگتن و جفرسون به موقعیت به خود نزدیک کنیم باید همه اینها را دور از ذهن بدانیم. این بسیار دشوار است زیرا مدرنیته به نظر می رسد به اندازه هوایی که تنفس می کنیم طبیعی است. کتاب کرون یک آزمایش فکری بسیار مفید است که انجام این کار را امکان پذیر می کند.

کتاب جامعه های ماقبل صنعتی

پاتریشیا کرون
ژوهشگر، نویسنده، شرق شناس و تاریخ دان (تاریخ صدر اسلام) بود او استاد موسسه مطالعات پیشرفته، دانشگاه پرینستون بود.پاتریشا کرون در دانمارک به دنیا آمد و در همان‌جا تحصیلات اولیه را پشت سر گذاشت. سپس به بریتانیا نقل مکان کرد و تحصیلات دانشگاهی و عالی را در دانشگاه لندن به اتمام رساند، و در دانشکده مطالعات خاوری و آفریقایی در سال ۱۹۷۴ میلادی به درجه دکترا نایل آمد.او بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۷ در دانشکده مطالعات خاوری و آفریقایی دانشگاه لندن فعالیت کرد و سپس به مدت ۲۰ سال در دانشگاه کمبری...