کتاب جن گیر

The Exorcist
کد کتاب : 25766
مترجم :
شابک : 978-1000000009
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 355
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1971
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه ی Audie سال 2000

معرفی کتاب جن گیر اثر ویلیام پیتر بلاتی

کتاب جن گیر اثر ویلیام پیتر بلتی که نخستین بار در دهه ی هفتاد میلادی به انتشار رسید اکنون یکی از بزرگترین داستان های تریلر دنیاست. این کتاب همچنان به عنوان یکی از بحث برانگیزترین رمان های منتشر شده باقی مانده که از یک رمان معمولی به یک پدیده ی ادبی تبدیل شد. کتاب به مدت پنجاه و هفت هفته در لیست پرفروش ترین های نیویورک تایمز باقی ماند که از این مدت، هفده هفته را مقتدرانه در صدر این لیست سپری کرد. داستان جن گیر از یک داستان واقعی درباره ی تسخیر شدن شیطانی یک کودک در دهه ی چهل میلادی الهام گرفته و ویلیام پیتر بلتی این داستان مثال زدنی را با تکیه بر شخصیت ریگن ایجاد کرده است. ریگن دختر یازده ساله ی یک هنرپیشه است که در واشنگتن دی سی مستقر است. یک گروه کوچک از افرادی که به شدت تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفته اند، مصمم شده اند تا ریگن را از سرنوشت غیر قابل وصفش نجات بدهند و در این راه جریاناتی همچون یک کابوس تمام نشدنی و متشنج پیش خواهد آمد.
دو سال بعد از انتشار جن گیر، فیلمی بر اساس آن ساخته شد که نامزد جایزه های متعدد شد و در روز افتتاحیه ی فیلم، خیل عظیمی از طرفداران رمان در گوشه و کنار شهر برای دیدن آن صف کشیدند. اجتماعات برای دیدن فیلم برگرفته شده از این رمان، چندان شلوغ بود که برخی هواداران در صدد بودند تا راه خود را به زور به سالن سینما باز کنند و حتی با دخالت پلیس مواجه شدند و این اتفاقات مورد پوشش شبکه های تلویزیونی قرار گرفت. به این ترتیب این داستان تنها یک رمان نبود بلکه یک نقطه ی عطف ادبی محسوب می شد .
این داستان زنده و شوکه کننده هنوز توانایی خارق العاده ش را در برانگیختن مخاطبان حفظ کرده و باعث می شود آنان فراموش کنند که این فقط یک قصه است. جن گیر همچنان فراموش نشدنی باقی مانده و به شوکه کردن و ترساندن نسل جدیدی از خوانندگان ادامه می دهد.

کتاب جن گیر

ویلیام پیتر بلاتی
ویلیام پیتر بلتی (زادروز ۷ ژانویه ۱۹۲۸ - درگذشت ۱۲ ژانویه ۲۰۱۷ ) یک نویسنده و فیلمساز آمریکایی بود. کتاب جن گیر مشهورترین اثر اوست که آن را در سال ۱۹۷۱ نوشت. او همچنین نسخه بعدی فیلمنامه این فیلم که جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را برنده شد نوشت و آخرین قسمت فیلم جن‌گیر را نوشت و کارگردانی کرد.
قسمت هایی از کتاب جن گیر (لذت متن)
وقتی رگان سه ساله بود پدرش هووارد تصمیم گرفت شیشه پستانک را دیگر متوقف کند، رگان برای مکیدن شیشه پستانک دار در آن سننا بزرگ به نظر می رسید .امارگان تا شیشه پستانک دار را شب در دهان نمی گذاشت خوابش نمی برد. یک شب پدرش هووارد شیشه را از دستش گرفت و رگان جیغ و گریه سر داد و تا ساعت چهار بامداد همچنان گریست و ناله کرد و در تمام مدت روز هم عصبی و ناراحت بود و تنش و تشنج داشت.

همین واقعه باعث گردید خانم کریس در اقدام خود نسبت به تخته موقتا تعدیل نشان دهد و آن را برای وقت مناسب تری بگذارد: من این موضوع را با یک روانشناس مطرح می کنم، و با این تصمیم و فکر به اتاق خواب خویش بازگشت خسته روی تخت افتاد و تقریبا همان لحظه هم خوابش برد. ولی چند ساعت بعد با صدای ترسناکی از خواب پرید،