کتاب شکارچی کوسه ی کر

Shekarchi-e Kouseh
کد کتاب : 26688
شابک : 978-9643919238
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 186
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب شکارچی کوسه ی کر اثر عباس عبدی

"شکارچی کوسه ی کر" داستانی گیرا نوشته ی "عباس عبدی" است که با استقبال ویژه ی مخاطبین مواجه شده است. "شکارچی کوسه ی کر" قصه ی پسری است به نام اسماعیل که به همراه خانواده اش در روستای سلخ واقع در جزیره ی قشم روزگار می گذرانند. مردان خانواده ی اسماعیل، به پیشه ی صیادی مشغول اند؛ پیشه ای که در آن هر روز به دریایی می زنند که گاه زورق مرگ در افق های آن شناور است.
اسماعیل هم حالا به سنی رسیده که دریا را به نبرد بطلبد؛ او مجبور می شود که برای یاری پدر و پدربزرگش در کار صیادی، مدرسه را رها کرده و به سراغ تور و دریا برود. آن ها قرار است یک شب به دریا بزنند تا بزرگ ترین ماهی و بزرگ ترین کوسه ی دنیا را که یک وال به نام کوسه کر است شکار کنند و از روغنش برای ساخت لنج بهره ببرند. اما بخت با آن ها یار نیست و از بد روزگار، قایق در هم می شکند. پدر و پدربزرگ اسماعیل در این حادثه غرق می شوند و او که کینه ی این هیولای دریایی را به دل گرفته، به "شکارچی کوسه ی کر" تبدیل می شود. سال ها می گذرد و اسماعیل دریا را با کشتن کوسه های کر فتح می کند و به یک صیاد موفق تبدیل می شود. اما در کنار داستان ناخدا و "شکارچی کوسه ی کر"، زندگی های دیگری نیز در سلخ جریان دارد؛ از جمله فاطمه، خواهر او که سنت شکنی کرده و به تحصیل علم می پردازد تا بهورز شده و پس از تاسیس مرکز بهداشت در روستا، به مردم آنجا خدمت کند.
"عباس عبدی" این داستان جذاب و خواندنی را با گفتگوهای ساده و قابل درک برای مخاطبین فارسی زبان به نگارش درآورده و تصویر قابل لمسی از زندگی مردمان خونگرم و زحمتکش قشم را به خوانندگان ارائه می دهد.

کتاب شکارچی کوسه ی کر

عباس عبدی
عباس عبدی (زادهٔ ۱۳۳۱ – درگذشتهٔ ۱ آذر ۱۳۹۷) نویسنده ایرانی بود. از او مجموعه داستان‌های کوتاه با نام قلعه پرتغالی توسط نشر چشمه منتشر شده‌است. داستان‌های این کتاب عموماً در جزایر جنوبی ایران و از زبان مردی که دور از خانواده اش در آنجا کار می‌کند، روایت می‌شوند. از عباس عبدی همچنین چند داستان در ماهنامه هفت، فصلنامه ادبی خوانش، عصر پنج‌شنبه، زنده‌رود و… منتشر شده‌است. در سال ۱۳۸۸ دومین مجموعه داستان وی مشتمل بر ۱۴ اثر، با نام دریا خواهر است...
قسمت هایی از کتاب شکارچی کوسه ی کر (لذت متن)
هوا هنوز تاریک بود. شرجی دم صبح، همه جا را خیس کرده بود. بادی می وزید و خنکا می پاشید. وسط خواب و بیداری بودم. شنیدم مادرم گفت: «امروز دیگه به ئی چوک کار نداشته باشین!» از جایم تکان نخوردم. صدای پدرم آمد…