کتاب تیستو سبز انگشتی

Tistou of the Green Thumbs
کد کتاب : 26761
مترجم :
شابک : 978-6000103736
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 138
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1957
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

تیستوی سبز انگشت
Tistou of the Green Thumbs
کد کتاب : 48592
مترجم :
شابک : 978-6009598090
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 123
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1957
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تیستو سبز انگشتی اثر موریس دورئون

تیستو، از آنجایی که از بسیاری از مردم زیباتر است، در خانه ای زیباتر از اکثر خانه ها زندگی می کند و با پدر و مادری زیباتر از بسیاری از والدین زندگی می کند، نباید اصلا شگفت زده می شد، زیرا در اولین روز تحصیل در یک مدرسه روستایی فرانسوی به او می گویند که او مثل اکثر مردم نیست اما تیستو ناراحت است و پدر و مادرش که مشتاقانه منتظر روزی هستند که تیستو کارخانه اسلحه سازی خانواده اش را تصاحب کند.
وقتی تیستوی هشت ساله از مدرسه به خانه فرستاده می‌شود، والدینش تصمیم می‌گیرند که او در عوض از زندگی واقعی درس بگیرد و از کجا بهتر از باغبانی شروع کند؟ به کمک باغبان، تیستو یک استعداد قابل توجه را درون خود کشف می کند - اینکه او انگشت سبز دارد! هر چیزی را که او لمس می کند، گیاهان زیبایی جوانه می زند. اکنون تیستو کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. با قدرت گل‌ها، او می‌تواند همه چیز را تغییر دهد - زندان‌ها، زاغه‌ها، بیمارستان‌ها... حتی جنگ.
داستانی شوخ، جذاب و عاقلانه در مورد یک باغبان چریکی . تیستوی سبز انگشتی یک اثر کلاسیک فرانسوی برای کودکان است که در ردیف شازده کوچولو و مردی که درختان کاشته است قرار دارد.
باغبان فکر می کند انگشت سبز یک هدیه عالی و شگفت انگیز است، اما برای تیستوی کوچک این فقط یک دلیل بیشتر است که مردم بگویند او شبیه دیگران نیست. اتفاقات غیرعادی در این داستان برای پسری رخ می دهد که رازش ماهرانه پنهان می شود. تا آخرین صفحات.

کتاب تیستو سبز انگشتی

موریس دورئون
موریس دروئون (Maurice Druon)؛ (زاده ۲۳ آوریل ۱۹۱۸ - درگذشته ۱۴ آوریل ۲۰۰۹) نویسنده و سیاست‌مدار قرن بیستم میلادی اهل فرانسه است. وی عضو آکادمی فرانسه بود و به عنوان دبیر دائمی این آکادمی بین سال‌های ۱۹۸۵ و ۱۹۹۹ خدمت کرد.موریس دروئون در سال۱۹۱۸ در پاریس به دنیا آمد. وی پسر یک یهودی روسی مهاجر به نام لازار کسل (۱۸۹۹–۱۹۲۰) بود. موریس هرگز پدرش را نشناخت چرا که وقتی دو ساله بود، پدرش با شلیک یک گلوله به قلب خود به زندگی خود پایان داد. موریس در سن ۱۸ سالگی به واقعیت مرگ پدرش پی برد...
نکوداشت های کتاب تیستو سبز انگشتی
Tistou’s name deserves to be on the lips of anyone who cares about the future of our Earth.
نام تیستو شایسته این است که بر لبان هر کسی که به آینده زمین ما اهمیت می دهد باشد.
Ashley Ramsden

قسمت هایی از کتاب تیستو سبز انگشتی (لذت متن)