کتاب مسیحیت و سیاست

Unto Caesar
کد کتاب : 27068
مترجم : رضا نظرآهاری
شابک : 978-9647763684
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1387
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مسیحیت و سیاست اثر دیوید مک للان

کتابی که پیش روی دارید به سه دلیل عمده به فارسی نخست اینکه در بحث سیاست و دین به ویژه مسیحیت اغلب به چارچوبهای کلامی و تاریخی توجه می شود و به خصوص که نیاز به درک واقعیت این ارتباط بیش از هر زمان دیگر است، تفسیر ناقصی از مسیحیت و سیاست رواج یافته که بیشتر تامین کننده نظرات افراط گرایانه است. کتاب حاضر از زاویه بررسی نظریه های سیاسی به ارتباط مسیحیت و سیاست پرداخته و هرچند مختصر و گذرا ریشه های دینی برخی از مکتبهای فکری سیاسی جهان مسیحیت را برشمرده است.
دلیل دوم این است که از نویسنده کتاب پروفسور دیوید مک للان تاکنون دو کتاب به فارسی برگردانده شده است و مترجم کوشیده با ترجمه این کتاب علاقه فکری نویسنده را در حوزه سیاست و دین که کم از حوزه سوسیالیسم و مارکسیسم نیست بازگو کند.

کتاب مسیحیت و سیاست

دیوید مک للان
دیوید مک‌للان متولد ۱۹۴۰ ، نویسنده و پژوهش‌گر بریتانیایی در بررسی‌های پیرامون مارکس و مارکسیسم است. او در مدرسهٔ مرچنت تیلور لندن تحصیل کرده و دانش‌آموختهٔ کالج سنت جان، دانشگاه آکسفورد است.مک‌للان تا چندی پیش استاد نظریهٔ سیاسی در بخش علوم سیاسی و روابط بین‌الملل در دانشگاه کنت بود و اکنون به عنوان استاد میهمان نظریهٔ سیاسی در کالج گلدسمیت، دانشگاه لندن مشغول به کاراست. او همچنین؛ پروفسور مدعو در دانشگاه ایالتی نیویورک، استاد همکار مهمان در «سیاست در هند&r...