کتاب کوزه بشکسته

Kozeh-Beshkaste
کد کتاب : 27534
شابک : 978-2000226055
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب کوزه بشکسته اثر مسعود بهنود

"کوزه بشکسته" رمان تاریخی دیگری است به قلم "مسعود بهنود" که داستان زندگی آلیس، دخترکی انگلیسی را بیان می کند. اما نکته ی جالب توجه در این داستان، حضور محمدرضا پهلوی در خانه ی آلیس هنگام ادامه تحصیل است. در آن زمان آلیس دخترکی بود ظریف اندام که نمی دانست در آینده چه سرنوشتی قرار است برایش رقم بخورد.
"کوزه بشکسته" نوشته ی "مسعود بهنود"، از نظر زمانی متعلق به دوران پهلوی اول و اواخر سلطنت رضاشاه است و سپس با سرعت به انتهای قرن بیستم می رسد. آنچه در روایت "مسعود بهنود" از "کوزه بشکسته" با آن مواجه هستیم، داستانی است که از شخصیت هایی نظیر محمدرضا پهلوی، حسین فردوست، مهرپور تیمورتاش و دختر یک کلنل انگلیسی به نام آلیس تشکیل شده است. آلیس فرزند کلنل گلن وایت و لیدی شارلوت بوده و پدر او از نیروهای سرشناس نظامی در جنگ هندوستان بوده است. زمانی که ولیعهد با همراهان خود حسین فردوست و مهرپور تیمورتاش برای ادامه ی تحصیل راهی فرنگ می شود، در خانه ای اقامت می گزیند که آلیس نیز در آن زندگی می کند.
روایت تاریخی "مسعود بهنود" از ابهام دل انگیزی برخوردار است؛ بدین معنا که خواننده نمی تواند با اطمینان بگوید که چه قسمتی از داستان، جزییات تاریخی و کدام قسمت تخیل نویسنده است. به این ترتیب امکان آشنایی با برخی از حوادث و رویدادهای تاریخی که در تار و پود یک داستان خیره کننده ی خیالی بافته شده اند، برای خواننده فراهم می شود و همین امر سبب شده تا خوانندگانی که چندان با تاریخ معاصر کشور آشنایی ندارند، از قلم "مسعود بهنود" به واسطه ی روایت شیرین و متفاوت تاریخ، امتنان به عمل بیاورند.

کتاب کوزه بشکسته

مسعود بهنود
مسعود بهنود (زاده ۲۸ مرداد ۱۳۲۵) نویسنده و روزنامه‌نگار و فیلم‌ساز ایرانی است و آثاری در زمینهٔ سیاست و تاریخ معاصر ایران نگاشته‌است. بهنود به‌عنوان یک روزنامه‌نگار در روزنامه‌های متفاوتی کار کرده‌است. وی جزو معدود افرادی است که در دو نظام متفاوت در سطح بالایی اجازه قلم‌زنی داشته‌است. وی در دوران حکومت پهلوی سردبیر روزنامه سراسری آیندگان (یکی از سه روزنامه اصلی کشور به همراه کیهان و اطلاعات) بود و در دوره حکومت جمهوری اسلامی نیز سردبیر مجله تهران م...
قسمت هایی از کتاب کوزه بشکسته (لذت متن)
معلوم نیست چطور در آن تابستان خانه ای که همچنان پلاک نام ژنرال گلن وایت بر ستون راست درآن بود برای سکونت ولیعهد انتخاب شد.آیا وزیردربار به پیشنهاد کسی این خانه را برای سکونت ولیعهد برگزید یا انتخابی بود که سرپرست ولیعهد یا یکی از کارمندان سفارت ایران در سوئیس انجام دادند ؟

آلیس با چشمانی دریایی ،سپیدرو،با موهایی به رنگ طلا،همان است که قصه سه پسر ایرانی بی حضورش رنگ نمی گیرد ،شکل نمی پذیرد،از عشق خالی می ماند و از مهر و کین پاک نمی شود