کتاب قدرت موسس

Founding Power
حاکمیت یا سیاست
کد کتاب : 27930
شابک : 978-6226189057
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 111
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب قدرت موسس اثر فاطمه صادقی

موضوع اصلی تحقیق حاضر مربوط به بررسی قدرت موسس در سیستم‌های سیاسی غربی است. این مطالعه به تحلیل نظام سیاسی در دو کشور، یعنی ایالات متحده آمریکا و جمهوری فرانسه متمرکز است. اکثر سیستم‌های سیاسی در منطقه‌ی غربی از اصول و ایدئولوژی‌های خود پیروی می‌کنند که از زمینه‌ی جهان‌بینی و مفاهیمی انتزاعی نشات می‌گیرند.

ساختارهای سیاسی و حقوقی در این نظام‌ها، از تاثیرات داخلی مانند فرهنگ، سنت، عرف، عادات، و تغییرات تاریخی-فلسفی غرب نه‌تنها تأثیر می‌پذیرند بلکه در اثر آن تکامل می‌یابند. این نظام‌ها و ساختارهای سیاسی‌حقوقی، به علت اعتبار مبتنی بر اصول و ایدئولوژی‌های غربی، از تاثیرات دیگر فرهنگ‌ها و نظام‌های سیاسی دوری می‌نمایند. این موضوعات مورد تحلیل و مطالعه در این تحقیق قرار گرفته‌اند.

کتاب قدرت موسس

فاطمه صادقی
فاطمه صادقی متولد سال 1349، پژوهشگر علوم سیاسی و فعال حقوق زنان است. او دکترای علوم سیاسی دارد. پدر او صادق خلخالی است. صادقی عضو تحریریه فصلنامه گفتگو است او مدافع جنبش فمینیستی در ایران می باشد. او سابقهٔ تدریس در دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی کرج را دارد و مدتی نیز در مؤسسه رخداد تازه تدریس می‌کرد. وی هم‌اکنون مشغول تدریس در مؤسسه مطالعات سیاسی-اقتصادی «پرسش» است.صادقی در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ به عنوان پژوهشگر در مؤسسة بین‌المللی مطالعات اسلام در عصر مد...