کتاب درآمدی بر حقوق اساسی

Introduction to the Study of the Law of the Constitution
کد کتاب : 27632
مترجم :
شابک : 978-9647763196
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1885
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب درآمدی بر حقوق اساسی اثر آلبرت ون دایسی

کتاب درآمدی بر حقوق اساسی در مورد قانون اساسی انگلستان است که اولین بار در سال 1885 منتشر شد.
دایس در سال 1883 به عنوان استاد حقوق انگلیسی در دانشگاه آکسفورد انتخاب شد.او شروع به ارائه سخنرانی هایی کرد که قرار بود در 28 آوریل 1884 به عنوان مقدمه تبدیل شوند.در نامه ای به مک میلان در 9 ژوئن، او پیشنهاد کرد که آنها را به یک کتاب تبدیل کنند. این کتاب در اواخر سال 1885 به عنوان سخنرانی های مقدماتی برای مطالعه قانون اساسی منتشر شد.بررسی های اولیه عموما مطلوب بود.
در چاپ سوم کتاب که در سال 1889 منتشر شد، عنوان آن به درآمدی بر حقوق اساسی تغییر یافت. نسخه هفتم در سال 1907 ظاهر شد. دیسی مقدمه ای طولانی برای ویرایش هشتم نوشت و در آن استدلال کرد که از زمان انتشار اولین نسخه مقدمه، حاکمیت قانون در بریتانیا کاهش یافته است. نسخه نهم در سال 1939 منتشر شد.فیلیپ نورتون در کتابی در سال 1984 نوشت که مقدمه «تاثیرگذارترین اثر قرن گذشته» بر قانون اساسی بریتانیا بود.
مقدمه اصول اساسی قانون اساسی انگلیس از جمله حاکمیت پارلمانی و حاکمیت قانون را مشخص می کند.به گفته دایس، حاکمیت قانون نیز به نوبه خود بر استقلال قضایی تکیه دارد.
دیسی در مقدمه، درک تاریخی از توسعه قانون اساسی را از درک حقوقی قانون اساسی در مقطعی از زمان متمایز می کند. او می نویسد که مورد اخیر موضوع اوست.با این حال، جی دبلیو اف آلیسون استدلال می کند، با این وجود دایس برای تقویت استدلال خود به حقایق و نمونه های تاریخی تکیه می کند.

کتاب درآمدی بر حقوق اساسی

آلبرت ون دایسی
آلبرت ون دایسی (1835-1922) ، که معمولاً به عنوان A. V. Dicey از او یاد می شود ، یک حقوقدان و نظریه پرداز مشروطه انگلیسی بود. وی بیشتر به عنوان نویسنده مقدمه ای بر مطالعه قانون اساسی (1885) شناخته می شود. اصولی که در آن توضیح داده می شود بخشی از قانون اساسی بریتانیا است. او استاد حقوق در آکسفورد ، یکی از اولین استادان حقوق در دانشکده اقتصاد لندن ، و دانشمند برجسته قانون اساسی می باشد. دایسی استفاده از عبارت "حاکمیت قانون" را مرسوم کرد.