کتاب انسان در مقابل دولت

The Man Versus the State
کد کتاب : 42628
مترجم : نجات بهرامی
شابک : 978-6004971003
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 99
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1881
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب انسان در مقابل دولت اثر هربرت اسپنسر

«انسان در برابر دولت» اثری از نظریه سیاسی هربرت اسپنسر است.

این کتاب برای اولین بار در سال 1884 منتشر شده بود و به صورت کتاب منتشر شد.

این کتاب از چهار فصل اصلی تشکیل شده است: توریسم جدید ، برده داری در راه ، گناهان قانون گذاران و خرافات بزرگ سیاسی. در این کتاب ، هربرت اسپنسر ، جامعه شناس آزادیخواه انگلیسی ، می بیند که یک فساد دولتی در چارچوب ایدئولوژیک لیبرال ظاهر می شود و نسبت به آنچه "برده داری آینده" می نامد هشدار می دهد. او استدلال می کند که لیبرالیسم ، که جهان را از بردگی و فئودالیسم آزاد کرد ، در حال دگرگونی بوده است. عشق جدید آن به دولت ، لیبرالیسم را پشت جنبشی قرار می دهد تا استبداد جدیدی را ایجاد کند که بدتر از قبلی است.
هنری هازلیت اظهار داشت که این "یکی از قوی ترین و تأثیرگذارترین استدلال ها برای محدودیت دولت و فردگرایی است که تا کنون نوشته شده است."

"عملکرد لیبرالیسم در گذشته محدود کردن قدرت پادشاهان بود. عملکرد لیبرالیسم واقعی در آینده این است که محدودیتی برای قدرت پارلمانها قائل شود."

کتاب انسان در مقابل دولت

هربرت اسپنسر
هربرت اسپنسر یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان سده نوزدهم به‌شمار می‌رود. او در سال ۱۸۲۰ میلادی زاده شد. پدر و جدش آموزگار بودند و خود وی نیز هنگام تحصیل به ریاضیات و علوم فنی علاقه‌مند بود و مهندسی آموخت. لیکن از آموزش منظم و روشمندی برخوردار نبود و معلومات فراوان و پراکندهٔ خود را از راه تجربه و تتبعات شخصی به دست آورد. اسپنسر این فرزانه مادی گرای، در زمان خود با کارل مارکس دمساز بود. او به تفکیک اجتماعی نیز باور داشت.هربرت اسپنسر در بیست و هفتم آوریل سال ۱۸۲۰ در شهر صنعتی داربی...