کتاب لطفا کتاب هایم را نخوان !

Please do not read my books!
نامه های نیچه به مادرش
کد کتاب : 6347
مترجم :
شابک : 978-9643806101
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 94
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1886
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی لطفا کتاب هایم را نخوان ! اثر فردریش نیچه

کتاب "لطفا کتاب هایم را نخوان" از "فریدریش ویلهلم نیچه"، فیلسوف، شاعر و جامعه شناس آلمانی میباشد.در این کتاب که نامه های وی به مادرش،از پنج سالگی تا یک سال پیش از جنون وی میباشد،میتوان تا حدودی با روند زندگی نیچه آشنا شد.

تا حدودی میتوان تمام حالت های وی را که در دوره های مختلف زندگیش تجربه کرده است را پی برد.وقتی که اولین تردیدهایش شروع می شود، وقتی استاد دانشگاه می شود، وقتی عاشق می شود و شکست می خورد، وقتی از خواهرش بدش می آید، وقتی کتاب هایش را می نویسد، وقتی به نهایت غرور و خودشیفتگی خود می رسد.میتوان تا حدودی از محبت هایش،از اندیشه هایش،از روزمرگی هایش و حتی از نفرت هایش اندک چیز هایی دریافت.

کتاب"لطفا کتاب هایم را نخوان" میتواند اطلاعات بسیاری درباره شخصیت نیچه در اختیار خواننده قرار دهد.به خصوص اگر تاریخ های ارسال هر نامه را با دوران زندگیش و کتاب هایش در آن دوران بتوانیم تطبیق دهیم.در این کتاب بدلیل مکالمه های محاوره ای که بین نیچه و مادرش وجود دارد ، میتوانیم کمی بیشتر با با این فیلسوف بزرگ ارتباط برقرار کنیم.


و در پایان کتاب،نامه های پایانی اوست که بیشتر از درد و رنج ها و بیماری های طاقت فرسایش صحبت میکند.

کتاب لطفا کتاب هایم را نخوان !

فردریش نیچه
فریدریش ویلهلم نیچه، زاده ی 15 اکتبر 1844 و درگذشته ی 25 آگوست 1900، فیلسوف، شاعر، منتقد ادبی، آهنگساز آلمانی و استاد لاتین و یونانی بود.نیچه در شهر کوچک روکن واقع در لایپزیک پروس به دنیا آمد. او در ابتدا در مدرسه ای عمومی و پس از آن در مدرسه ای خصوصی مشغول به تحصیل شد.نیچه پس از فارغ التحصیلی در سپتامبر 1864، به امید رسیدن به سمت کشیش پروتستان، در دانشگاه بن به تحصیل الهیات و فیلولوژی کلاسیک مشغول شد. نیچه پس از یک ترم تحصیل، به مطالعات الهیاتی خویش پایان داد و ایمان و اعتقادات مسیحی خویش را...
دسته بندی های لطفا کتاب هایم را نخوان !