کتاب تاریخ آغازین فراماسونری در ایران 5

History of Iran
کد کتاب : 28122
شابک : 978-6226611442
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 597
سال انتشار شمسی : 1391
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ آغازین فراماسونری در ایران 5 اثر یحیی آریا بخشایش

یکی از اتفاقات تاریخی و دردناک در ایران، تحت تاثیر تدابیر استعمارگری کشورهای خارجی، حمله‌ای شد که همگی آشنایی داریم. اما چیزی که در دورهٔ قاجاریه اتفاق افتاد، یک سویهٔ مخرب و نهنگ آبی آزاردهنده از این پدیده تاریخی سیاسی به وضوح نمایان نشده بود. در این دوره، با ظهور و پرورش انجمن‌های فراماسونی در ایران که توانستند جامعهٔ تحصیلکردگان و روشنفکران این کشور را جذب کنند، استعمار جدید خود را شروع کرد و پیشروی کرد.

شخصیت‌های سیاسی به نظر ایرانی در دامنهٔ اجرای این اقدام بودند و به تدریج ارکان سیاسی کشور به این بیماری نابخردانه ابتلا کردند. به گونه‌ای که نظام سیاسی کشور به عنوان عاملی برای تحقق هدف‌ها و طموحات استعمارگران و وابستگان آنها عمل می‌کرد. نهایتا، این مسائل به اینجا منجر شد که با ظهور دودمان پهلوی، نهادهای خارجی تصمیم‌گیری کننده و تاثیرگذار به میل خود او را به عنوان پادشاه کشور انتخاب کردند و نیز از خودشان سقوطش را تصمیم گرفتند.

عجیب است که تا کنون تحقیقات جامعی در زمینه تشکیل‌شدن و پابرجا ماندن مجالس فراماسونی در ایران صورت نگرفته بوده و مجموعه "تاریخ آغازین فراماسونری در ایران" اولین اثری است که به وسیله تعامل با اسناد ماسونی و عضوان اولیهٔ این انجمن‌ها، به بررسی افکار و اعمال نخستین اعضای "فراموشخانه" ایران می‌پردازد.

کتاب تاریخ آغازین فراماسونری در ایران 5

یحیی آریا بخشایش
یحیی آریا بخشایش نویسنده ی معاصر ایرانی متولد سال 1352 می باشد.
دسته بندی های کتاب تاریخ آغازین فراماسونری در ایران 5