کتاب اصول کارگردانی سینما

Film Directing Fundamentals
کد کتاب : 29690
مترجم :
شابک : ‏‫‬‭978-6226374361
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 366
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب اصول کارگردانی سینما اثر نیکولاس تی پرافرز

«اصول کارگردانی فیلم» به کارگردان های تازه کار یک روش ارگانیک می دهد تا امکان نمایش کامل یک فیلمنامه را بر روی صفحه نمایش به دست آورند. این کتاب که در بین کتابهای کارگردانی منحصر به فرد است ، روشهای روشنی برای ترجمه یک فیلمنامه به صفحه ارائه می دهد. با استفاده از فیلمنامه به عنوان یک طرح کلی ، خواننده از طریق تکنیک های خاصی هدایت می شود تا اجزای آن را به یک داستان تصویری ترجمه کند. این کتاب مفاهیم و اصطلاحات اساسی را معرفی می کند.

کتاب «اصول کارگردانی سینما»مناسب برای فیلمنامه نویسان و کارگردانان مشتاق است.اصول کارگردانی فیلم به فیلمسازان کمک می کند تا داستان خود را روی صفحه زنده کنند.

این کتاب دارای بخشهای جدیدی در زمینه "سازماندهی عمل در صحنه " و "سازماندهی اقدام در صحنه روایت" میباشد. توسط نویسنده ای با 25 سال سابقه تدریس کارگردانی نوشته شده است.نویسنده برای بیان نکات خود از نمودارهای طبقه و تصاویر استوری بورد فوق العاده استفاده می کند.

کتاب اصول کارگردانی سینما

نیکولاس تی پرافرز
نیکلاس پرافرز (متولد سال 1936) منحصر به فرد در بین کارگردانی، بنیادهای کارگردانی فیلم یک روش روشنی برای ترجمه یک فیلمنامه به صفحه ارائه می دهد. پرافرز با استفاده از فیلمنامه به عنوان طرح، خواننده را از طریق تکنیک های خاص هدایت می کند تا اجزای آن را به یک داستان بصری تجزیه و تحلیل کند.
نکوداشت های کتاب اصول کارگردانی سینما
For the aspiring director looking to develop craft and technique, this book would be a step in the right direction
برای کارگردان مشتاق که به دنبال توسعه هنر خود هستند ، این کتاب گامی در جهت درست خواهد بود
Kurt Patrick Turner

This book makes the really complicated business of directing understandable and, more importantly, do-able
این کتاب شغل واقعا پیچیده کارگردانی را قابل درک و مهمتر از همه قابل انجام می کند
Focus

Just bring your talent, add a touch of luck, and the rest you will find in this book
فقط استعداد خود را به ارمغان بیاورید و کمی شانس اضافه کنید ، بقیه را در این کتاب خواهید یافت
Milos Forman

قسمت هایی از کتاب اصول کارگردانی سینما (لذت متن)
یک کارگردان خوب فیلم ویژگی های بسیاری باید داشته باشد: قدرت تخیل، پی گیری، شناخت از حرفه اش، شناخت از مردم، قابلیت کار با دیگران، تمایل به قبول مسئولیت، جرئت بنیه، و بسیاری دیگر. اما مهمترین ویژگی که می توان آموخت، چیزی که اگر نباشد باقی ویژگی ها را بی اثر خواهد کرد، درک روشن است- درک روشن از داستان و نقش هر یک از عناصر آن در کل داستان، و سپس درک روشن از این که چه چیزی باید به تماشاگر منتقل شود. آلفرد هیچکاک گفته بود اگر مدیر دانش کده ی سینما بود، اجازه نمی داد تا دوسال نخست دانش جو به دوربین نزدیک شود، در دنیای امروز اگر آن دانش کده بود، زود از دانش جو خالی می شد، زیرا دوربین گواه معتبری است بر این که شخص به راستی پی جوی هنر فیلم سازی است. اما با این وجود، چیزهایی هست که همه، قبل از بدست گرفتن دوربین، باید آن ها را بدانند، بنابراین ما سفر خود را با معرفی زبا فیلم و قوانین دستوری آن شروع می کنیم.