کتاب ناخدایی دیجیتال

Digital Captivity
راهنمای تحول سازمان در عصر دیجیتال
کد کتاب : 29705
شابک : 978-6227089042
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ناخدایی دیجیتال اثر مهدی شامی زنجانی

کتاب "ناخدایی دیجیتال" یا "راهنمای تحول سازمان ها در عصر دیجیتال" اثری است کاملا ایرانی که دکتر "مهدی شامی زنجانی" آن را با همراهی "شادی ایران دوست" و "فراز نبیی" به نگارش در آورده است. تا کنون بیشتر منابع مورد استفاده در زمینه ی تحول دیجیتال، یا منابع خارجی بودند یا آثاری که با تلفیق بریده های ترجمه شده، به شکل یک اثر ارائه می شدند. اما "ناخدایی دیجیتال" به صورت یک اثر مستقل و ارزشمند از "مهدی شامی زنجانی" ،"شادی ایران دوست" و "فراز نبیی" به چاپ رسیده که در کنار مثال های بین المللی، کسب و کار دیجیتال داخل کشور و فضاهای مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار داده است.
"ناخدایی دیجیتال" در شروع به وصف ویژگی های عصر دیجیتال پرداخته و به محوریت آن از دیدگاه نوآوری، تجربه، داده ها، الگوریتم، پلتفرم و اکوسیستم اشاره می کند. پس از آن با ارائه ی مدلی برای دگرگونی دیجیتال به مدیرانی که در عرصه ی کسب و کار دیجیتال فعالیت دارند، نشان می دهد که برای پیشرفت و رشد سازمان خود، می توانند به چه چارچوب هایی تکیه کنند. از ویژگی های مثبت این کتاب، سبک نگارشی قابل لمس آن و بخش های انتهایی هر فصل است که تحت عنوان "ایران زیر ذره بین دیجیتال"، مصادیق داخلی و مثال های مربوط به موارد داخل کشور را ارائه نموده است.
"ناخدایی دیجیتال" به همت "مهدی شامی زنجانی" ،"شادی ایران دوست" و "فراز نبیی"، از هشت فصل تشکیل شده که به طور کلی مواردی نظیر توصیفات عصر دیجیتال، قابلیت های تکنولوژیک آن، مدل های کسب و کار، تجربیات دیجیتال مشتریان، فرآیندها و محیط های کاری دیجیتال، رهبری دگرگونی های دیجیتال و فرمان هایی برای این دگرگونی را در بر می گیرد.

کتاب ناخدایی دیجیتال

مهدی شامی زنجانی
دکتر مهدی شامی زنجانی سه مقطع تحصیلی خود از کارشناسی تا دکتری را در دانشگاه تهران گذرانده و اکنون عضو هیات علمی گروه مدیریت فناوری اطلاعات این دانشگاه می‌باشد.حوزه تمرکز آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای دکتر شامی زنجانی، «تحول دیجیتال» است. در کارنامه وی بنیانگذاری مواردی همچون گروه تحول دیجیتال (دیتیجی)، رویداد ارزیابی ملی تحول دیجیتال، کنفرانس ملی تحول دیجیتال، رویداد کافه دیجیتال و دوره عالی تحول دیجیتال دانشگاه تهران به ‌چشم می‌خورد.شایان ذکر است دکتر شامی زنجانی...
قسمت هایی از کتاب ناخدایی دیجیتال (لذت متن)
برایان و جو دو دانشجوی مقیم سانفرانسیسکو بودند که پس از جستجوی فراوان به سختی اتاقی زیر شیروانی را برای اقامت در این شهر اجاره کردند. زندگی دانشجویی آنها با شروع بحران مالی آمریکا در سال ۲۰۰۷ با چالش جدی مواجه شد و این بحران تا جایی پیش رفت که حتی قادر به پرداخت اجاره بهای اتاق کوچک شان نبودند. برایان و جو، در اوج فشار مالی و رکود اقتصادی، در حالی که هیچ منبع درآمدی یا سرمایه ای برای تأمین هزینه ی ادامه ی تحصیل شان نداشتند، یکی از جذاب ترین استارتاپ های تاریخ را راه اندازی کردند. … در همان وضعیت بی پولی جو و برایان و نیاز جدی آن ها به کسب درآمد، کنفرانس طراحی معروفی در سانفرانسیسکو در حال برگزاری بودو به همین دلیل تمامی هتل های این شهر از قبل رزرو شده بودند و مسافران جدید با چالش محل اقامت روبه رو بودند. جو و برایان فرصت را غنیمت شمردند و تصمیم گرفتند سه تشک بادی خود را که در منزل شان بود به مسافران اجاره بدهند و همراه با آن، صبحانه نیز سرو کنند. پس از اجرای این ایده، بلافاصله وب سایتی به همین منظور راه اندازی کردند. پس از گذشت ۶ روز از طراحی وب سایت، زنی از بوستون و دو مرد از یوتا و هند از طریق وب سایت خواهان اجاره ی تشک بادی و اقامت در منزل جو و برایان شدند. آن ها از هر کدام از متقاضیان به ازای هر شب اقامت شان ۸۰ دلار دریافت کردند و پس از این تجربه ی موفق تصمیم گرفتند با افراد محلی در شهرهای مختلف مذاکره کنند تا آن ها هم اتاق شان را در این وب سایت به اجاره بگذارند. همچنین، با معرفی وب سایت به مسافران، به آن ها در رزرو محل اقامت شان کمک کنند تا آن ها هم اتاق شان را در این وب سایت به اجاره بگذارند. همچنین با معرفی وب سایت به مسافران به آن ها در رزرو محل اقامت شان کمک کنند. پس از چند مرحله توسعه وب سایت، در سال ۲۰۰۸ توانستند نسخه ی کامل تری از کسب و کار خود را معرفی کنند. … اکنون ایر بی ان بی با فعالیت در بیش از ۱۹۰ کشور، با نزدیک به ۳ هزار کارمند، به بزرگ ترین مجموعه ی جایابی موقت در دنیا تبدیل شده است.