کتاب قانون بی قانونی

No Rules Rules
نتفلیکس و فرهنگ بازآفرینی
کد کتاب : 48264
مترجم :
شیرین سجودی
شابک : 978-6229736999
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب قانون بی قانونی اثر رید هستینگز

هرگز شرکتی مانند نتفلیکس وجود نداشته است. این انقلاب چیزی جز یک انقلاب در صنایع سرگرمی ایجاد نکرده است و میلیاردها دلار درآمد سالانه ایجاد می کند و در عین حال تخیل صدها میلیون نفر را در بیش از 190 کشور به خود جلب می کند. اما برای رسیدن به این ارتفاعات عالی، نتفلیکس که در سال 1998 به عنوان یک سرویس آنلاین اجاره دی وی دی راه اندازی شد، مجبور شد بارها و بارها خود را دوباره اختراع کند. این نوع انعطاف‌پذیری بی‌سابقه بدون اصول مدیریت غیرممکن و رادیکالی که رید هستینگز از همان ابتدا پایه‌گذاری کرد، غیرممکن بود. هاستینگز خرد متعارفی را که تحت آن سایر شرکت‌ها کار می‌کنند، رد کرد و سنت‌ها را برای ایجاد فرهنگی متمرکز بر آزادی و مسئولیت پذیرفتنپ، فرهنگی که به نتفلیکس اجازه می‌دهد تا با تغییر همزمان نیازهای اعضایش و جهان نوآوری کند.
هاستینگ استانداردهای جدیدی را تعیین می کند، برای افراد بر فرآیند ارزش قائل است، بر نوآوری بر کارایی تاکید می کند و به کارکنان زمینه می دهد، نه کنترل. در نتفلیکس، هیچ سیاست مرخصی یا هزینه ای وجود ندارد. در نتفلیکس، سخت کوشی بی‌اهمیت است. در نتفلیکس، شما سعی نمی کنید رئیس خود را راضی کنید، در عوض بازخورد صادقانه می دهید. در نتفلیکس، کارمندان نیازی به تایید ندارند و این شرکت بالاترین قیمت بازار را پرداخت می کند. زمانی که هاستینگز و تیمش برای اولین بار این اصول غیرمتعارف را ابداع کردند، مفاهیم ناشناخته و آزمایش نشده بودند. اما تنها در مدت کوتاهی، روش‌های آنها به سرعت و جسارت بی‌نظیری منجر شد، زیرا نتفلیکس به سرعت به یکی از محبوب‌ترین برندهای جهان تبدیل شد.

کتاب قانون بی قانونی

رید هستینگز
رید هستینگز (Reed Hastings) (زاده ۸ اکتبر ۱۹۶۰) یک کارآفرین، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است، او در سال ۱۹۹۷ شرکت نتفلیکس را تأسیس نمود.وی در حال حاضر به‌عنوان مدیر عامل اجرایی نتفلیکس فعالیت می‌کند، همچنین در گذشته عضو هیئت مدیره شرکت فیس‌بوک و مایکروسافت نیز بود.
نکوداشت های کتاب قانون بی قانونی
A fascinating analysis of Netflix. . . Highly recommended for leaders eager to build innovative, fast, and flexible teams.
تحلیلی جذاب از نتفلیکس. . . برای رهبرانی که مشتاق ایجاد تیم های نوآورانه، سریع و انعطاف پذیر هستند، بسیار توصیه می شود.
Library Journal Library Journal

In No Rules Rules, Reed Hastings and Erin Meyer reveal the fascinating story of Netflix success, while providing actionable lessons for leaders on how to attract top talent and unleash their creative energies to drive excellence.
در این کتاب رید هستینگز و ارین مایر داستان جذاب موفقیت نتفلیکس را فاش می کنند، در حالی که درس های عملی را برای رهبران در مورد چگونگی جذب استعدادهای برتر و آزاد کردن انرژی های خلاقانه شان برای افزایش تعالی ارائه می دهند.
Susan E. Rice

قسمت هایی از کتاب قانون بی قانونی (لذت متن)
مت سریع به دفتر برگشت و فیلم نامه را به «برایان رایت» داد (همان معاون سابق شبکه نیکلودئون که در فصل دوم با او آشنا شدیم). برایان در دنیای تلویزیون به خاطر توانایی بی نظیرش در درک علائق مخاطبان شناخته می شود. برایان با هیجان می گوید: «این متن زیباست. شخصیت های فوق العاده و سرعت زیادی دارد.» مشخص بود که دیگران چطور استدلال می کنند: «قهرمانان ۱۰، ۱۲ ساله در نگاه کودکان خیلی بزرگ و در نگاه بزرگسالان خیلی کوچک هستند، در نتیجه برای بیشتر تماشاگران جذابیتی ندارند» یا «داستانی دهه هشتادی است که توجه مخاطبان محدودی را جلب می کند». برایان نظر متفاوتی داشت و می گفت: «همه این سریال را نگاه خواهند کرد. چیزهای عجیب مجموعه بزرگی خواهد شد و نتفلیکس آن را می سازد.»

در بیشتر شرکت ها تعدادی کارمند عالی و تعدادی کارمند متوسط وجود دارد. کارمندان متوسط مدیریت می شوند، در حالی که شرکت به ستاره ها وابسته است تا از تمام توان شان استفاده کنند. در نتفلیکس وضعیت متفاوت است. ما در فضایی متعالی زندگی می کنیم که در آن همه عملکردی بالا دارند. وقتی در جلسات شرکت حاضر می شوم، احساس می کنم با استعداد و قدرت ذهنی افراد حاضر می توان برای دفتر برق تولید کرد. افراد یکدیگر را به چالش می کشند، استدلال هایی را توسعه می دهند و هر کدام در عمل از استیون هاوکینگ باهوش ترند. به خاطر همین تراکم زیاد افراد بااستعداد است که با سرعت فوق العاده ای کارهای زیادی را در نتفلیکس انجام می دهیم.