کتاب اسپری تیسم

Spiritism
(علم ارتباط با ارواح)
کد کتاب : 30219
شابک : 978-9646287082
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب اسپری تیسم اثر نورالدین چهاردهی

کتاب اسپری تیسم اثری از نورالدین چهاردهی است که توسط انتشارات آفرینش منتشر شده است. کتاب حاضر مجموعه ای از اصول و نظرات دانشمندان در زمینه های مختلف مرتبط با روح و جهان ارواح را بی طرفانه پردازش می کند و علم معنویت گرایی (علم معرفت معنوی غرب) را همراه با بررسی اصطلاحات و نظریه ها مورد بحث قرار می دهد. از بزرگان آن و ایراداتش را روشن می کند. در واقع اثر پیش رو زمینه شناخت عالم روح و درک مسائل درونی مربوط به این مقوله را فراهم می کند. این کتاب می تواند برای علاقه مندان به اندیشه احضار ارواح، مدرسه، بزرگان و تاریخچه آن مثمر ثمر باشد و آنان را به تفکر در عالم غیب و ارتباط با دنیا وا دارد.
در بخشی از کتاب آمده است:
" در کتاب از میمون تا انسان تالیف فریدون شایان آمده است: در ابتدا بشر برای همه چیز همزاد یا سایه روحی قائل می شد و تصور می کرد که زمان مرگ، سایه یا روح از موجود زنده جدا شده و بار دیگر به او می پیوندد. در خواب، روح یا همزاد همچون نسیم ملایمی از کالبد برخاسته و رو به گردش نهاده و مجددا به جسد باز می گردد.
فکر تسلط بر چیزها از راه های مرموز و دور از واقعیت، اساس جادوگری بود و نقاشی در آن زمان با جادوگری آمیخته بود. قبر را در غارها و در مجاورت اجاق ها قرار داده بودند و اعتقاد داشتند که حرارت اجاق، بدن بی روح و سرد مردگان را گرم نموده و حرارت می بخشد.
زن، نخستین بار کشاورزی را کشف کرد و کشاورزی جای شکار حیوانات قرار گرفت. در حدود پنج هزار سال قبل چرخ کوزه گری در ایران و بین النهرین اختراع شد. ظاهر شدن پول بر سرعت مبادلات افزود."

کتاب اسپری تیسم

نورالدین چهاردهی
نورالدین مدرسی چهاردهی (زادۀ ۱۲۹۷ در کربلا - درگذشتۀ ۱۳۷۶ در تهران) دین شناس و پژوهشگر تجربی تاریخ ادیان بود. وی به سبب پژوهش‌های تجربی‌اش بر روی دین یارسان و نیز سلسله‌های خاکسار و نعمت‌اللهی شناخته شده‌است.نورالدین مدرسی چهاردهی در کربلا به دنیا آمد. خانوادۀ او در زمان کودکی وی به گیلان مهاجرت کرد.
دسته بندی های کتاب اسپری تیسم