کتاب در کارگه خیال

Dar kargah-e Khial
(بررسی جایگاه خیال در آثار استاد محمود فرشچیان)
کد کتاب : 80086
شابک : 978-6000306038
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب در کارگه خیال اثر امیر رضائی نبرد

ادراک خیالی به لحاظ انسان شناسی و عالم خیال از حیث هستی شناسی از کلیدهای فهم نظام زیبایی شناسی حکمت عرفان و هنر ایرانی - اسلامی و از مهم ترین مقوله های مورد بحث فیلسوفان و حکیمان هستند.
تصاویر و پدیده های گوناگون دنیای بیرونی در قوه خیال یا گنجینه حس مشترک فرشچیان نقش می بندند و با تعاملی که قوه خیال یا گنجینه حس مشترک فرشچیان نقش می بندند و با تعاملی که قوه خیال و عالم مثال در تخیل فعال دارند جست و جو بازیابی ترکیب کشف شهودی و رویت حضوری می شوند و در صافی ضمیر پالایش و پرداخت می شوند.
سپس با فرایندی پیچیده و البته زیبایی شناسی عالم معقولات با عالم محسوسات در هم می آمیزند و در نهایت با تخیل خلاق و با رعایت موازین زیبایی شناسی و عناصر و اصول حاکم بر هنرهای تجسمی به صورت نقاشی های خیال انگیز و خلاقانه تجلی می یابند.

کتاب در کارگه خیال

امیر رضائی نبرد
امیر رضایی‌نبرد مدرس دانشگاه، پژوهشگر هنر، خوشنویس و نقاش است. او متولد ۱۳۵۸ و دانش‌آموخته کارشناسی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه پیام نور در سال ۱۳۸۵، کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۸۷ و در حال حاضر، دانشجوی دکترای تخصصی تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر اسلامی در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.