کتاب معنای خوابی که دیدم چیست؟

Jungian Dream Interpretation
براساس روانکاوی پروفسور کارل گوستاو یونگ (یونگ شناسی کاربردی)
کد کتاب : 30318
مترجم :
شابک : 978-6006268774
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب معنای خوابی که دیدم چیست؟ اثر جیمز هال

خواب و رویا که برخی آن را زبان فراموش شده ی خدا و برخی پیام هایی از طرف شیطان می دانند، همواره به عنوان مبحثی بالقوه برای مطالعات آینده شمرده می شوند. اما باورهای مدرن بر این اساس است که خواب شدیدا به رواشناسی شخصی، خلقیات و الگوهای رفتاری غالب فرد مرتبط است. این عقیده از تحقیقات پیشگامانه ی کارل یونگ، روانپزشک سوییسی منشا گرفته است که طبق آن ها معتقد بود خواب و رویا، ناخودآگاهی است که واضحا زندگی یافته. کتاب "معنای خوابی که دیدم چیست؟" به اهتمام "جیمز هال"، راهنمایی جامع و کاربردی از درک رویاها "براساس روانکاوی پروفسور کارل گوستاو یونگ" می باشد.
یونگ معتقد بود که رویاها ممکن است حاوی حقایق غیرقابل انکار، اظهارات فلسفی، توهمات، تخیلات وحشیانه، خاطرات، برنامه ها، تجارب غیر منطقی و حتی بینش های تله پاتیک باشند. روان همانطور که یک جنبه روزانه دارد که ما آن را با عنوان زندگی آگاهانه تجربه می کنیم ، یک وجه شبانه ی ناخودآگاه دارد که ما آن را به عنوان یک خیال رویاگونه درک می کنیم. یونگ استدلال می کند همانطور که در اهمیت تجربه آگاهانه خود شکی نداریم ، پس نباید زندگی ناخودآگاه خود را نیز بی اهمیت تلقی کنیم.
مدل روان شناختی یونگ به طور دقیق با نمونه های بالینی مربوط به رویا توصیف شده و مورد بحث قرار گرفته و چگونگی به کارگیری و تفسیر این مثال ها در شرایط مشابه را نیز توضیح می دهد. "جیمز هال" در "معنای خوابی که دیدم چیست؟"، توجه به خصوصی به رویا های رایج و تکرار شونده، کابوس های تروماتیک، عملکرد رویاهای جبرانی یا هدفمند، رویاهای پیش آگاهانه و بسیاری دیگر از انواع خواب و رویا و کابوس پرداخته است.

کتاب معنای خوابی که دیدم چیست؟

دسته بندی های کتاب معنای خوابی که دیدم چیست؟
قسمت هایی از کتاب معنای خوابی که دیدم چیست؟ (لذت متن)
رویا دیدن یک تجربه انسانی جهانی است. از نظر پدیده شناسی، رویا تجربه ای از زندگی است که بعد از گذشت زمان آن متوجه می شویم که در هنگام خواب در ذهن اتفاق افتاده است، اما در لحظه ای که در حال تجربه آن هستیم همان حسی را برایمان دارد که در مورد تجارب بیداری داریم یعنی به نظر می رسد که در دنیای واقعی اتفاق می افتد و فقط بعد از این که زمان آن سپری می شود متوجه می شویم که در عالم خواب آن را تجربه کرده ایم. پدیده شناسی رویاها شامل اتفاقاتی می شود که در زمان بیداری آن ها را تجربه نمی کنیم: تغییر ناگهانی زمان و مکان، تغییر سن، حضور افرادی که می دانیم از دنیا رفته اند یا اشخاص و حیوانات فوق العاده ای که هرگز وجود خارجی نداشته اند. احتمالا شدیدترین تغییری که در خواب تجربه می شود تغییر هویت من از شخصیتی به شخصیتی دیگر، یا به موجودی بدون شخصیت است، من حاضر در رویا به نظر می رسد اتفاقات را از جایگاهی بالاتر در حالتی شناور مشاهده می کند و به همه چیز آگاه است. در طول چند دهه گذشته، کارهای بسیار زیادی بر روی وضعیت های فیزیولوژیک عصبی مرتبط با خواب انجام شده است، تا به امروز این تحقیقات باعث شده دانشمندان بتوانند به دقت مشخص کنند که کی شخص در وضعیت رم است؛ وضعیت بالارونده مرحله 1 خواب با حرکات سریع چشم. اگر شخص در این مرحله بیدار شود، این احتمال وجود دارد (اما قطعی نیست) که بتواند گزارش دهد که درست قبل از بیدار شدن چه خوابی می دیده است، البته، گزارش هایی از زمان قسمت های دیگر خواب هم وجود دارد. هر چند تحقیقات جالبی در گذشته انجام شده که ظاهرا جهت حرکت چشم را با محتوای خوابی که شخص می بیند مرتبط می داند، اما هنوز به اندازه کافی شواهدی برای تائید این موضوع وجود ندارد که آن را عمومیت داد و پذیرفت.