کتاب تفسیر سوره ممتحنه

Surah Al-Mumtahanah
کد کتاب : 31575
شابک : 978-6008218937
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 17
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تفسیر سوره ممتحنه اثر آیت الله سید علی خامنه ای

این کتاب شامل متن ویراسته جلسات تفسیر سوره ممتحنه است.
این جلسات در دوران مسئولیت ریاست جمهوری معظّم له در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در چهار نوبت از سیام مهر تا آبان 1361 برگزار شده و تمامی 13 آیه این سوره مورد بحث قرار گرفته است.
ایشان درباره علّت انتخاب این سوره و دیگر سوره های جزء 28 و 29 که متن شرح آن بزودی منتشر میشود میفرمایند:
«علّت اینکه اینجا را انتخاب کردیم این است که سوره های جزء بیست و هفتم و بیست و هشتم و این حدود، غالبا سوره های مدنی و از سوره هایی است که در مدینه طیّبه بر پیغمبر اکرم نازل شده و مربوط است به بعد از تشکیل حکومت اسلامی، یعنی مثل وضع کنونی ما.
نوع مطالب و مسائلی که بعد از تشکیل حکومت برای یک جامعه لازم است با نوع مطالب و مسائلی که [مربوط به] حین مبارزه مردم برای تشکیل حکومت اسلامی است فرق میکند؛ کما اینکه شما در جامعه خودمان هم این را مشاهده میکنید. امروز شما یک مسائلی دارید که این مسائل قبل از بهمن 57 برای شما وجود نداشت، مطرح نبود؛ آن روز مسائلی داشتید که امروز برای شما مطرح نیست. مثلا مسئله منافقین و مسئله نفاق، مسئله عدالت اجتماعی، مسئله حکومت، مسئله جهاد در جبهه های جنگ و دهها مسئله از این قبیل، مسائل عمده بعد از تشکیل حکومت است و این مسائل همان مسائلی است که در آیات مدنی بیشتر به آنها پرداخته شده.»

کتاب تفسیر سوره ممتحنه

آیت الله سید علی خامنه ای
آیت الله سید علی حسینی خامنه (زادهٔ ۲۹ فروردین ۱۳۱۸، مشهد) معروف به سید علی خامنه‌ای، روحانی مسلمان، مجتهد، مرجع تقلید شیعی و امام جمعهٔ تهران و دومین رهبر جمهوری اسلامی ایران است. وی طبق اصول ۱۰۷ و ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عالی‌ترین مقام کشور و فرمانده کل نیروهای مسلح محسوب می‌شود. او رئیس بنیاد دائرةالمعارف اسلامی نیز می‌باشد.آیت اللهخامنه‌ای از ۴ سالگی در مکتب‌خانه شروع به تحصیل کرد. سپس به مدرسهٔ ابتدایی رفت و بعد از پایان تحصیلات ابتدایی وارد حوز...