کتاب فرهنگ جهانی فیلم - جلد پنجم

International film encyclopedia
(2010-2002)
کد کتاب : 32390
شابک : 978-6007876435
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 760
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ جهانی فیلم - جلد پنجم اثر بهروز دانشفر

"فرهنگ جهانی فیلم" مجموعه ای طبقه بندی شده از اطلاعات مربوط به فیلم هاست که "بهروز دانشفر" کار گردآوری و تالیف آن را بر عهده داشته است. "بهروز دانشفر" یکی از منتقدین پرکار سینمای جهان است که عشق و علاقه ی بی حد و حصرش به سینما را در قالب فرهنگی همه جانبه و دقیق به مخاطبان عرضه داشته است. وی که سینما را جز لاینفک زندگی خود می شمارد، با تالیف این اثر، نام خود را برای همیشه به آن پیوند زده و سال هاست که چهار جلد نخست "فرهنگ جهانی فیلم"، مرجعی قابل استناد برای علاقمندان به فیلم و پژوهشگران سینما به حساب می آید. اکنون این عاشق حقیقی سینما در دهه ی هفتم زندگی اش بار دیگر آستین همت را بالا زده و جلد پربار دیگری را از آثار سینمایی جدیدتر به فرهنگ چهار جلدی اش افزوده است. در جلد پنجم از کتاب "فرهنگ جهانی فیلم" به کوشش "بهروز دانشفر" فیلم هایی که در بازه ی زمانی سال های 2002 تا 2010 ساخته شده اند مورد بررسی قرار گرفته است.
جلد پنجم از "فرهنگ جهانی فیلم" که با همکاری نشر روزنه کار به عرصه ی چاپ رسیده است، بالغ بر هفتصد صفحه اطلاعات ارزشمند و خواندنی را در بازه ی هشت ساله ی 2002 تا 2010 از آثار فاخر سینمای جهان در بردارد. این فیلم بنا بر نام گذاری فارسی آن ها و به ترتیب حروف الفبا طبقه بندی شده اند و از اطلاعاتی که برای هر فیلم ذکر شده می توان به امتیاز آن، سال اکران، مدت پخش، کمپانی سازنده، نام بازیگران، کارگردان، خلاصه ای از داستان فیلم و جوایزی که برنده شده، اشاره کرد.

کتاب فرهنگ جهانی فیلم - جلد پنجم

بهروز دانشفر
بهروز دانشفر متولد سال 1323 ، محقق سینمای جهان می باشد.
قسمت هایی از کتاب فرهنگ جهانی فیلم - جلد پنجم (لذت متن)
مأموران ضبط Repo Men** 2010 آمریکا 111 دقیقه رنگی ک: میگل ساپوچنیک °نف: اریک گارسیا، گارت لرنر °د: اریک گارسیا The repossession Mambo °ف: انریکه چدیاک °م: مارکو بلترامی °تد: ریچارد فرانسیس بروس °طت: دن یارهای °ت: اسکات استوبر (یونیورسال) ب: جود لا، فورست ویتاکر، آلیس براگا، لیو شرایبر، کاریس فان هاوتن، چندلر کانتربری، لیزا لا پیرا، جو پینگ در آینده ای نه چندان دور، شرکت عظیم و توانمندی به نام «اتحادیه» تمام اعضای بدن انسان را به صورت مصنوعی تولید کرده است و به قیمت های گزافی به متقاضیان می فروشد. فروش به صورت قسطی هم انجام می شود، اما بازاریابان ماهر شرکت به مشتریان نمی گویند که اگر خریدار نتواند سه قسط متوالی را پرداخت کند، عضو مصنوعی او توسط افرادی موسوم به «مأموران ضبط» از بدنش بیرون آورده می شود، این اقدام مرگ مشتری را در پی دارد. رمی (لا) یکی از بهترین مأموران ضبط «اتحادیه» است که همسرش «کارول» (فان هاوتن) به همین خاطر او را ترک کرده و گفته تا شغلش را تغییر ندهد نزد او باز نمی گردد. قلب رمی در آخرین مأموریتش آسیب می بیند و ناچار می شود از قلب مصنوعی استفاده کند و در نتیجه این فرایند او با مشتریان دیگر احساس همدردی می کند و نمی تواند وظیفه اش را به خوبی انجام دهد که این موضوع منجر به مشکلات مالی او می شود. شرکت، دوست دیرین او جیک (ویتاکر) را مأمور ضبط قلب او می کند. رمی همراه بت (براگا) دختری که او هم به «اتحادیه» بدهکار است می گریزد و پنهان می شود، اما رویارویی رمی و جیک اجتناب ناپذیر به نظر می رسد…