کتاب فن و هنر عکاسی

The art of photography
کد کتاب : 34409
شابک : 978-9644459542
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 428
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 17
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فن و هنر عکاسی اثر هادی شفائیه

"فن و هنر عکاسی" به قلم "هادی شفائیه" کتابی است چهارصد و بیست و هشت صفحه ای که به همت انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است. قرن ها پیش از اختراع عکاسی و ثبت عکس، دانشمند مسلمان، ابن هیثم در قرن پنجم هجری، از جعبه ای تاریک برای مشاهده ی ماه گرفتگی استفاده می کرد و هنرمندان ایتالیایی در قرن شانزدهم از آن برای طرح دقیق مناظر و چشم اندازهای واضح تر استفاده می کردند.
اتفاقات بسیاری در مسیر اختراع عکاسی شکل گرفت که هر کدام گوشه ای از این تحول عظیم در دنیای صنعت و هنر را تشکیل می داد. اما این اتفاقات جدا از هم، هیچکدام به طور دقیق به معنای اختراع عکاسی نبود.
برای اولین بار، مخترعی فرانسوی به نام نی یپس توانست تصویر ایجاد شده در جعبه ی تاریک را شکار کرده و تا حدودی به آن ثبات بدهد. اما توسعه ی این اختراع امری بود که نیاز به منابع مالی بیشتری داشت و بنابراین چند سال بعد، او توانست با همکاری یک نقاشی فرانسوی ثروتمند که اتفاقا تجربیات ارزشمندی پیرامون جعبه ی تاریک و عملکرد عدسی ها داشت، نقش تصویر را بر صفحه ی مسی نقره اندود، ثبت کند.
"فن و هنر عکاسی" به قلم "هادی شفائیه" یکی از بهترین کتاب های منتشر شده از نظر آموزش عکاسی بوده و توسط یکی از شناخته شده ترین استادان عکاسی ایران در دهه های اخیر، تألیف شده است و با نظارت دقیقی که در محتوا، طرح بندی و چاپ آن به کار گرفته شده، می تواند نظر بسیاری علاقه مندان به عکاسی را به خود جلب کند و برای هنرجویان رشته ی عکاسی، مثمر ثمر واقع شود.

کتاب فن و هنر عکاسی

هادی شفائیه
هادی شفائیه (زادهٔ ۲۳ مرداد ۱۳۰۲ – درگذشتهٔ ۷ شهریور ۱۳۹۷) عکاس پیشکسوت ایرانی بود. از او با عنوان طراح و پایه‌گذار رشته عکاسی در دانشگاه‌های ایران یاد می‌شود.وی در سال ۱۳۱۲ اولین تجربه عکاسی و چاپ و ظهور عکس را انجام می‌دهد. در سال ۱۳۲۰ برای نخستین بار در یک مسابقه عکاسی که انجمن فرهنگی ایران و فرانسه ترتیب داده، شرکت کرده و برنده اول مسابقه می‌گردد. در فروردین ۱۳۳۴ با افتتاح استودیو هادی رسماً و به‌طور حرفه‌ای عکاسی را شروع نمود، و در تابستان همان سا...
قسمت هایی از کتاب فن و هنر عکاسی (لذت متن)
عکاسی از ظریف ترین و زیباترین جلوه های پیشرفت هنری و فنی قرن اخیر است. عکس نه فقط حافظ جذاب ترین خاطره ها و یاران و دوستان، که بهترین نمایشگر لحظات تلخ و شیرین زندگی ملتها و جوامع و نیز آثار و سنت ها و شیوه های زندگی آنها در دوره ها و سالها و زمانهای گوناگون است و به همین اعتبار، از مهمترین ابزار و لوازم پژوهشها و مطالعات جامعه شناسی و مردم شناسی و نقل و انتقال اطلاعات و اخبار به شمار می رود. عکاسی چه به عنوان یک حرفه و چه به صورت مشغولیتی لذت بخش، خوشبختانه در سالهای اخیر در کشور ما گسترش فراوان یافته و به دورترین مناطق مملکت راه پیدا کرده است، باشگاهها و نمایشگاهها و نشریات حرفه ای خاصی که در این سالها شاهد پیدایش و افزایش روز افزون آنها بوده ایم، بهترین شاهد این مدعایند.