کتاب ابر ساختگرایی

Superstructuralism: The Philosophy of Structuralism and Post Structuralism
فلسفه ساختگرایی و پساساختگرایی
کد کتاب : 34902
مترجم :
شابک : 978-0344716720
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ابر ساختگرایی اثر ریچارد هارلند

این کتاب اولین بار در سال 2002 منتشر شد. به راحتی می توان دریافت که ما در زمان تغییرات اجتماعی سریع و رادیکال زندگی می کنیم. درک این واقعیت که چنین تغییری به طور اجتناب ناپذیری بر ماهیت آن رشته‌هایی که هم جامعه ما را منعکس می‌کنند و هم به شکل‌دهی آن کمک می‌کنند، آسان‌تر است. با این حال، این در هیچ کجا آشکارتر از حوزه مرکزی چیزی نیست که به طور کلی، مطالعات ادبی نامیده شود. "لهجه های جدید" به عنوان یک پاسخ مثبت به ابتکار ارائه شده توسط چنین موقعیتی در نظر گرفته شده است. هر جلد از این مجموعه به جای مقاومت در برابر روند تغییر به دنبال تشویق است. گسترش به جای تقویت مرزهایی که در حال حاضر ادبیات و مطالعات آکادمیک آن را تعریف می کند.

"کتاب ابرساختگرایی: فلسفه‌ی ساختگرایی و پساساختگرایی" نوشته‌ی ریچارد هارلند، به‌عنوان یک اثر پژوهشی در زمینه‌های زبان‌شناسی و نشانه‌شناسی شناخته می‌شود که به موضوع ابرساختگرایی می‌پردازد. این کتاب به‌واسطه‌ی ابداع واژه‌ی "ابرساختگرایی" توسط خود نویسنده، تمام حوزه‌های ساختگرایی و نشانه‌شناسی را در بر می‌گیرد.

در این اثر، ریچارد هارلند سعی دارد تا تحقیقی جامع و کامل درباره‌ی ابرساختگرایی ارائه دهد و ریشه‌های آن را نیز بررسی نماید. نویسنده به تفصیل به اندیشه‌های بزرگان حوزه‌ی زبان‌شناسی و نشانه‌شناسی می‌پردازد، همچنین جهت جامعیت اثر، به نظرات و آراء متخصصین این حوزه نیز ارجاع می‌دهد.

کتاب ابر ساختگرایی

ریچارد هارلند
ریچارد هارلند (زاده 15 ژانویه 1947 در یورکشایر) نویسنده داستانهای تخیلی و علمی تخیلی انگلیسی است که در نیو ساوت ولز، استرالیا زندگی می کند. وی در سال 1947 در هادرزفیلد، انگلستان متولد شد و در سال 1970 به استرالیا مهاجرت کرد. او یک استاد دانشگاه، هنرمند برجسته و نویسنده بوده است و 15 اثر داستانی کامل، سه کتاب دانشگاهی، داستان کوتاه و شعر منتشر کرده است.او نویسنده مجموعه های هیجان انگیز علمی تخیلی Eddon and Vail ، تریلوژی فانتزی بزرگسالان جوان بهشت و زمین و سری مصورهای گرگ پادشاهی برای کودکان ا...
قسمت هایی از کتاب ابر ساختگرایی (لذت متن)
زبان شناسی، برای ابرساخت گرایان، در میان علوم انسانی، جایگاه ویژه و مهمی دارد. ابرساخت گرایان نیز به این باور مشترک و ویژۀ قرن بیستمی معتقدند که انسان را باید برحسب جلوه های بیرونی زبانش تعریف کرد تا توانایی های ذهنی اش. چرا که افکار چگونه می توانند بدون واژه ها در ذهن وجود داشته باشند؟ دنیای آنگلوساکسون از دیرباز با این مباحث آشنا بوده است. ادعا می شود که انسان دارای روش تفکر منحصر به فردی است؛ اساسا از آن جهت که دارای ابزار منحصر به فردی برای تفکر است. اما برداشت ابرساخت گرایانه، از این ابزار، با برداشت معمول آنگلوساکسونی بسیار متفاوت است. برداشت ابرساخت گرایانه از این ابزار مبتنی بر مفهوم زبان (لانگ) است، که نخست سوسور آن را مطرح کرد.