کتاب ولایت فقیه

Faqih
ولایت فقاهت و عدالت
کد کتاب : 35731
شابک : 978-9645984319
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 524
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 20
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ولایت فقیه اثر عبدالله جوادی آملی

امروز الگوی نظام حکومتی اسلام در پرتو اصل ولایت فقیه، درجهان بشری عموما و در عالم سیاست خصوصا شکل گرفته و نشانی کامل از استقلال، آزادی و پویایی طریقت کامل انسان ها را در خود دارد. لذا شایسته است که امت بزرگ اسلام، آن را به دقت و درستی بیابند تا ضمن به تحقق رساندن آن در جامعه، به عنوان امت وسط، الگوی زیبای اسلامی را به جهان بشری معرفی و از این طریق، زمینه ساز حکومت جهانی شمس ولایت و سپهر امت یعنی حضرت خاتم الوصیاء، مهدی موعود (عج) باشند.
کتاب حاضر طی هفت فصل به مباحث: انسان، آزادی، عبودیت، قانون، ضرورت ولایت فقیه، پاسخ به شبهات در زمینه ولایت فقیه و ... را مطرح نموده است.

کتاب ولایت فقیه

عبدالله جوادی آملی
عبدالله جوادی آملی (زادهٔ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۱۲ در آمل) علامه، فقیه، فیلسوف، عارف، مفسر قرآن و عضو جامعهٔ مدرسین و از مراجع تقلید شیعه و ایرانی است. او صاحب تفسیر تسنیم، بزرگ‌ترین تفسیر جهان اسلام است. که تاکنون 54 جلد آن منتشر شده. اثر جدید‌ وی، کتاب «سَلُونِی قَبْلَ‏ أَنْ‏ تَفْقِدُونِی»، تفسیر نهج البلاغه است که مورد توجه بسیاری از جمله جامعه علمی و نخبگان قرار گرفته است.وی سابقه عضویت مجلس خبرگان قانون اساسی، جامعهٔ مدرسین، مجلس خبرگان رهبری، شورای عالی قضایی را دا...
دسته بندی های کتاب ولایت فقیه