کتاب همچنان به هیچ وجه

Nohow on
کد کتاب : 3608
مترجم :
شابک : 9786001761126
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب همچنان به هیچ وجه اثر ساموئل بکت

اکنون سه داستان «همنشین» «بد دیده بود بد گفته بود» «بدترین بخش، ها ها ها» که در بین زیباترین و ناامید کننده ترین آثار نثر ساموئل بکت قرار دارند در یک کتاب جمع آوری شده اند؛ با طنینی قدرتمند از سه رمان معروف او: «مالوی» ، «مالون می میرد» و «نام ناپذیر» .در «همنشین» ، صدایی به "کسی در پشت خود در تاریکی" می رسد و با او صحبت می کند. «بد دیده بود بد گفته بود» مرکز توجهش پیرزنی در کابین است که بخشی از اشیاء ، منظره ، ریتم ها و حرکات یک عالم غیرقابل درک است. و در «بدترین بخش، ها ها ها» ، بکت یک موجود آزمایشی و نامشخص را در جهانی بدون عقلانیت و هدف بررسی می کند. در اینجا زبان که به حالت بیان کننده اش تقلیل داده می شود، تأیید کننده جایگاه بکت به عنوان یکی از نویسندگان بزرگ زمان ما است.

این داستان ها همه ی تم های اصلی کارهای بکت - بیهودگی عمل بیان ، فقر زبان و دوگانگی هایی که همیشه مسئله ایجاد می کردند مثل چیزی که درک شده و کسی که درک کرده و یا راوی و مخاطب- را به تصویر می کشد. این متن کاملا عریان و تقلیل یافته است و در عین حال ، تکراری و طنین انداز. در طولی کمتر از پنج هزار کلمه ، حجم معنا را فشرده می کند. هرچه زبان کاهش یافته و نامشخص تر باشد ، کلمات بار معنایی بیشتری را به دوش می کشند. تلاش برای اصلاح و پالایش منجر به ابهامی می شود که رشد می کند: پارادوکسی که بکت در بکار بردن آن استاد است. این یک اثر با طنز عالی و سیاه است ، پر از بازی با کلمات که باید بارها خوانده شود.

کتاب همچنان به هیچ وجه

ساموئل بکت
ساموئل بارکْلی بکت، زاده ی ۱۳ آوریل ۱۹۰۶ و درگذشته ی ۲۲ دسامبر ۱۹۸۹، نمایشنامه نویس، رمان نویس و شاعر ایرلندی بود. او در سال ۱۹۶۹ به دلیل «نوشته هایش - در قالب رمان و نمایش - که در فقر [معنوی] انسان امروزی، فراروی و عروج او را می جوید»، جایزه ی نوبل ادبیات را دریافت نمود.خانواده اش پروتستان بودند. پدرش ویلیام، مادرش ماریا و برادرش فرانک نام داشتند. دوره ی ابتدایی را در زادگاهش سپری کرد و به واسطه ی علاقه اش به زبان فرانسه، در رشته ی ادبیات و زبان فرانسه ادامه تحصیل داد و در سال ۱۹۲۷ با درجه ی...
نکوداشت های کتاب همچنان به هیچ وجه
This is the most wonderful prose I have ever read by [Beckett]—sleek, ironic, gloom-cadenced, self-dissolving—and perhaps the most wonderful prose I have ever read.
این کتاب شگفت انگیزترین متنی است که من تا کنون از او (بکت) خوانده ام- کاملا صادقانه ، طعنه آمیز و کنایه ای ، غمناک ، منحل کننده- و شاید عالی ترین نثری که من تا به حال خوانده ام.
Los Angeles Times Los Angeles Times

In Beckett's fiction, every other word serves to snap the reader back to consciousness
در داستان بکت هر کلمه در خدمت رساندن مخاطب به آگاهی است.
The New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب همچنان به هیچ وجه (لذت متن)
صدایی به طرف یک نفر آمد. به یکی از پشت سرش در تاریکی. آن مرد می تواند بگوید که چطور چیزهایی می توانند در تاریکی تغییر کنند و تاریکی چطور ممکن است بیاید وقتی که چشم هایتان را باز و بسته می کنید. بااین حال فقط یک بخش کوچک از دانسته هایش را می تواند اثبات کند. باید هر طوری که شده درستی این جمله را اثبات کند. که البته کاری دشوار است. یا برای مثالی دیگر وقتی که می گوید شما اولین نفری هستید که روشنایی یک روز را می بینید موضوع جالب تر می شود.