کتاب لکان

Lacan
کد کتاب : 37419
مترجم :
مرضیه خزائی
شابک : 978-6004055611
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 222
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب لکان اثر پل لوران اسون

ژاک لکان می گوید: «انتخاب با شماست که لکانی باشید، ولی اگر نظر مرا می خواهید، من فرویدی ام.» او با گفتن این عبارت معروف نه تنها بر شباهت تامّ خود با فروید تأکید می ورزد، بلکه باعث می شود تا بعدها، یعنی در دوران کنونی، نیز این ادعا در بستر تاریخ روانکاوی در ارتباط با مسائل مربوط به ضمیر ناخودآگاه به چالش کشیده شود. توسعه و پیشرفت آرای لکان را می توان در مجموعه های مکتوبات و سمینارهای این اندیشمند به خوبی مشاهده کرد. به عبارتی لکان، با روش خاص خود، ارجاعات مختلف به فروید را در قالبی پیچیده ولی ساختارمند ارائه داده است. این مجموعه ها در ارتباط با مقولات مهم او، یعنی امر خیالی، امر نمــادیـن، امــر واقــع، دال، «دیگــری الگــوی معیــار» و...، رونــد پژوهشـی لکان و بازنگری های پایان ناپذیر او را در نوشته هایش نشان می دهند.
نویسندۀ این کتاب، پل لوران آسون، با تخصص روانکاوی، استاد دانشگاه پاریس هفت است و مدیریت انتشارات نشر دانشگاهی را نیز در مجموعۀ «فلسفۀ امروز» بر عهده دارد. در کنار سایر کتاب های او، فرهنگ آثار مربوط به روانکاوی اش اهمیت ویژه ای دارد.

کتاب لکان

پل لوران اسون
پل لوران اسون (Paul-Laurent Assoun) (متولد 1948) دانشجوی سابق école normale supérieure de Saint-Cloud است.روانکاو و استاد دانشگاه Université de Paris VII که در آن بخش دانش بالینی علوم انسانی را تأسیس کرده است (تا پایان سال 2007)، وی عضو روانکاوی UMR CNRS و عملکردهای اجتماعی است. از سال 1987-1993 به تدریس فلسفه اجتماعی و سیاسی در دانشگاه Radboud Nijmegen پرداخت. پل لوران اسون همچنین مدیر مجموعه Philosophie d'aujourd'hui از Presses universitaires de France ، روانکاوی و تمری...