کتاب دعای کمیل

Doaye Komeil
نیایش ها و زیارت ها 2 (2 زبانه)
کد کتاب : 37579
شابک : 978-9643374952
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 53
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب دعای کمیل اثر سید مهدی شجاعی

دعای کمیل یکی از دعاهای با ارزش و اثربخش در اسلام است که از سوی حضرت علی(ع) به کمیل بن زیاد نخعی آموخته شده است. این دعا دربرگیرنده مضامینی بلند در شناخت خداوند و التماس بخشش گناهان ماست. علمای بزرگ اسلامی این دعا را بهترین و برترین دعاها محسوب کرده‌اند و شیعیان آن را به خصوص در شب نیمه شعبان و شب‌های جمعه می‌خوانند.

در منابع اسلامی، دعای کمیل به صورت زیبا و با جزئیات ترتیب داده شده است. سید بن طاووس در کتاب "اقبال الاعمال"، علامه مجلسی در "زاد المعاد" و کفعمی در کتاب "کنار اعمال نیمه شعبان" این دعا را آورده‌اند و تأکید کرده‌اند که خواندن آن به ما روزی فراوان و آمرزش الهی را به ارمغان می‌آورد.

دعای کمیل با عبارت‌ها و اندیشه‌هایی از روحانیت و ارادت به خداوند برخوردار است و می‌تواند نقش مهمی در تقویت ارتباط انسان با پروردگار ایفا کند. این دعا با پذیرش انسان از نقص‌ها و گناهان خود، موجب مغفرت الهی می‌شود و به افزایش روحانیت و معنویت شخص کمک می‌کند.

به همین دلیل، خواندن دعای کمیل به‌خصوص در شب‌های خاصی که معنویت و احتیاج به تقوا افزایش می‌یابد، برای شیعیان بسیار مهم است و ممکن است ثمرات بسیاری همچون آرامش روحی، افزایش ایمان و نزدیکی به خداوند را به ارمغان آورد. به‌طور خاص، در شب نیمه شعبان که مرتبط با برکت و رحمت الهی است، این دعا می‌تواند به‌عنوان واسطه‌ای برای اجابت دعاها و طلب مغفرت از خداوند شناخته شود. با خواندن دعای کمیل و تمرکز بر محتوای آن، انسان می‌تواند به خوبی اراده خود را به سوی خداوند بگیرد و به راهی سیر کند که موجب خوشبختی و کرامت در دنیا و آخرت گردد.

کتاب دعای کمیل

سید مهدی شجاعی
سید مهدی شجاعی در سال ۱۳۳۹ در تهران به دنیا آمد و هفده سال بعد با دیپلم ریاضی، برای ادامه تحصیل در رشته تئاتر وارد دانشکده هنرهای دراماتیک شد. او در بدو ورود به دانشکده، گرایش کارگردانی تئاتر را برگزید و حدود سه سال نیز با همین گرایش پیش رفت و عموم واحدهای کارگردانی را پشت سر گذارد. در این زمان که به سن بیست سالگی رسیده بود، از میان مسیرهای مختلف پیش رو، نویسندگی را به عنوان حرفه برگزید. به همین جهت از رشته کارگردانی به نمایشنامه نویسی و ادبیات دراماتیک تغییر جهت داد و همچنین با اعلام انصراف ...
دسته بندی های کتاب دعای کمیل