کتاب کشتی پهلو گرفته

Keshtiye pahlou gerefte
کد کتاب : 6587
شابک : 978-9643374327
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 59
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب کشتی پهلو گرفته اثر سید مهدی شجاعی

در میان معصومین از جایگاه رفیعی برخوردار است آنگونه که خداوند، دلیل خلقت را وجود مبارک ایشان می دانند. کشتی پهلو گرفته مرثیه و سوگنامه ای است داستانی درباره ی مصائب زندگی و نقاط عطف و حوادث مهم زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)، از زبان خود ایشان و اطرافیان و نزدیکان آن بزرگوار. این کتاب شامل 14 فصل است که هر یک از آنها به یکی از نزدیکان آن حضرت اختصاص دارد. اثر علاوه بر رنگ و بوی داستانی، خواننده را با تاریخ آن دوران نیز آشنا می سازد. این اثر با استقبال گسترده ای از زمان انتشار روبرو شده است به گونه ای که تاکنون بیش از 600 هزار نسخه از آن به چاپ رسیده است. سید مهدی شجاعی در مصاحبه ای دباره ی هدف نوشت این کتاب گفته است :«استقبال از این کتاب مرهون فطرت زیباطلب مردم است...شروع نوجوانی من از آن جا بود که خیلی دین شناسنامه ای یا اسلام شناسنامه ای را به رسمیت نمی شناختم و به دنبال تحقیق و بررسی و پژوهش بودم. از صفر شروع کردم کاملا تا بدانم چه چیزی را باید انتخاب کنم. وقتی به حقیقت حضرت زهرا رسیدم حیرت انگیز بود برایم این شخصیت. هر چه بیشتر جلو می رفتم بیشتر دوست داشتم بدانم و بشناسم. وقتی به این اقیانوس بی کران برخوردم دوست داشتم از این برای خلایق توشه بیاورم و دیگران را هم تو این لذت سهیم کنم و شریک بکنم.»

کتاب کشتی پهلو گرفته

سید مهدی شجاعی
سید مهدی شجاعی در سال ۱۳۳۹ در تهران به دنیا آمد و هفده سال بعد با دیپلم ریاضی، برای ادامه تحصیل در رشته تئاتر وارد دانشکده هنرهای دراماتیک شد. او در بدو ورود به دانشکده، گرایش کارگردانی تئاتر را برگزید و حدود سه سال نیز با همین گرایش پیش رفت و عموم واحدهای کارگردانی را پشت سر گذارد. در این زمان که به سن بیست سالگی رسیده بود، از میان مسیرهای مختلف پیش رو، نویسندگی را به عنوان حرفه برگزید. به همین جهت از رشته کارگردانی به نمایشنامه نویسی و ادبیات دراماتیک تغییر جهت داد و همچنین با اعلام انصراف ...
نکوداشت های کتاب کشتی پهلو گرفته
اثر کشتی پهلو گرفته، خصوصا در دوره ای که وارد بازار نشر شد، یکی از کم نظیرترین آثار شجاعی است. هنوز هم کمیابند آثاری که بتواند روایت زیبایی از تنها دختر رسول خدا ارائه دهند. این کتاب یک شاخص است در ادبیات آئینی ما و ادبیاتی که به تاریخ زندگی اهل بیت می پردازد.
مهدی فیروزان

سید مهدی شجاعی برای اولین بار با کتاب کشتی پهلو گرفته نشان داد ادبیات مدرن امروز می تواند مفاهیم دینی را بیان کند.
صادق کرمیار

کشتی پهلو گرفته نمونه ای برجسته درکارنامه هنری شجاعی است چراکه او با گنجینه ای که به اهل بیت و خصوصا امام حسین(ع) رسیده، نسبت برقرار کرده است.
صابر امامی

قسمت هایی از کتاب کشتی پهلو گرفته (لذت متن)
روزگار غریبی است دخترم! دنیا از آن غریب تر! این چه دنیایی است که دختر رسول خدا را در خویش تاب نمی آورد؟ این چه روزگاری است که «راز آفرینش زن» را در خود تحمل نمی کند؟ این چه عالمی است که دردانۀ خدا را از خویش می راند؟ روزگار غریبی است دخترم. دنیا از آن غریب تر. آنجا جای تو نیست، دنیا هرگز جای تو نبوده است. بیا دخترم، بیا، تو از آغاز هم دنیایی نبودی. تو از بهشت آمده بودی، تو از بهشت آمده بودی.